Jo men det finns mycket att titta på i Madeira.. Går ju mycket bussar och sånt till olika platser, det finns Nunnornas dal, rätt häftig historia. det finns linbana mitt inne i stan som går upp för berget till en fin trädgård.. Så man kan åka upp gå i trädgården och sen kan man åka som en kälke ner om man vill också. Det är jättefint att gå längst strandpromenaden från funchal till lido området. Man kan åka över dagen till porto santos som har fantastisk strand.. (vi var dock där i nov och det var ingen hit haha). Men som sagt mycket finns det att göra. Vi känner en taxi chaufför där så vi har bokat in honom.. så har han kört oss dit vi vill. Finns mycket att se, googla lite. Vet inte vad ni är intresserade av att se.. Men ja som sagt finns mycket. Det är en otroligt grymt fin ö. Tror det är på västra sidan, som det är riktigt häftigt att åka till.. Själva ön är ju stor som typ gotland men om man slår ut den så den blir platt så är det lika stort som schweiz. Djupa dalar o höga berg..
Jag for till kreta efter att ha varit på madeira två gånger och jag fick panik. Efter att man har varit där så är man så kräsen, just för att det är så rent och fint och inte så turistaktigt, det är inte förstört!
Lyxigt är det, det märker du nog när du bokar resan. Det kostar lite mer än andra charter resor.
Åh nu vill jag åka tillbaka =) haha.. Här är en bild från vad jag tror västra sidan..
Sen är det ju vackert i Funchal också .. att traska runt och titta där.. =) Ja som sagt jag kan varmt rekommendera det.. och har du fler frågor så är det bara att fråga på =)