• fialia

Kvalitetspapper till bra pris - var?

Vi skall göra egna inbjudningar och är nu på jakt efter bra papper till bra pris. Dels skall vi ha ett typ cremefärgat papper (gärna med lite struktur) som bas och ett lila papper också lite tjockare. Var ska jag leta?

/Fialia

• Svar på tråden Kvalitetspapper till bra pris - var?
  • fialia
    Lindasep skrev 2011-02-21 10:32:40 följande:
    Hej.
    Panduro har ett gäng papper i olika färger och med struktur.
    Sen har jag även hittat på Akademibokhandeln faktiskt.
    Är även på jakt.
    Lycka till!

// Linda 
    Panduro har absolut det vi söker men jag hoppas kanske på liet bättre pris...... Ska kolla akademibokhandeln. Tack för tips!
  • fialia
    Geogaddi skrev 2011-02-21 10:45:48 följande:
    Om du bor eller är i Sthlm ibland så kan jag varmt rekommender Ljunggrens pappershandel i gamla stan.

www.ljunggrenspapper.com/index.html
    Ser ju bra ut.... Men dyrt?! Vet du hur de ligger i prisnivå?
  • fialia
    Lindasep skrev 2011-02-24 09:53:42 följande:
    Köpte precis papper från dom igår.
    10 st till priset av 56:- tror jag att det var.
    Köpte fem st såna.
    Samt kuvert som låg på 8 kr:- styck.

Landade på drygt 500:- allt som allt.

Jättefina papper 20 hg tyngre än vanligt kopieringspapper.
    Och det heter Hammerslået, det står även "Det eksklusive" skrivet tvärs över.

Helt ok pris tycker jag.

Vilka menar du? Panduro eller Akademibokhandeln?
  • fialia
    lunah skrev 2011-02-24 10:03:13 följande:
    Vet inte var du bor, men Matton har riktigt bra priser på papper.
    Då kan du köpa stooora fina ark billigt som de kan skära till i valfri storlek för att passa skrivaren eller hur ni nu än gör.
    Allt papper till våra inbjudningar gick på 140 kr. Det blev 36 inbjudningar med fem-sex olika delar i varje. Då fick vi även papper över plus ganska mycket spillbitar.
    Bröllop 28/5 2011
    Har en Mattonbutik mindre än ett kvarter bort. Varje gång jag går dit börjar min dotter att krångla. Undrar om det är menat att vi skall köpa papper därifrån.

HAr köpt ett "baspapper" från Clas Ohlson. Deras Akvarellpapper. 20 ark för 39 kr. Perfekt

Akademibokhandeln har jag varit på men tycker inte att de har ngt som passar...
Svar på tråden Kvalitetspapper till bra pris - var?