• Julibrud2011

Rosa....

Hur mycket av temafärgen har ni med i kläderna på tex tärna och näbb?
    Jag älskar rosa, men är osäker på hur det blir med en tärna i rosa klänning?
    Ok min lilla näbb... Eller är det bara att jag sett skräckexempel när jag letat klänningar på nätet ...

• Svar på tråden Rosa....
  • Salat
    Julibrud2011 skrev 2011-02-21 23:25:57 följande:
    Ok min lilla näbb... Eller är det bara att jag sett skräckexempel när jag letat klänningar på nätet ...
    Min dotter, som skall vara tärna och som snart fyller 18, skall ha en rosa jättefin lång klänning
    (men som sagt hon är 17 och UNG )
    Mina andra två tärnor som är vuxna skall ha cerise klänningar : vi har rosa,cerise och ljustgrönt som färgtema!
  • Julibrud2011

Ok! Fina färger ni har valt! Tror jag ger min tärna fria händer,  hon får välja. Vi har ju silver med också, och jag tänkte att lillgrabben som är 6 ska ha ungefär lika kläder som pappa. Och lilla näbben då.... om hon har ivoryklänning är det väl iof fint om tärnan bryter av i rosa. Min tärna passar för den delen bra i rosa.

• Jag han
    Jossis81 skrev 2011-03-11 06:59:13 följande:
    min tärna ska ha den här klänningen. Hon är 30år och den här klänningen passar otroligt bra.

(å billg va den me :)
    haha..
    Den ska min tärna också ha!!  :)
    Har inte sett den på henne än, men den är ju superfin. Och rosetten runt midjan kan man ju ha som sjal i kyrkan om man vill.
    Min tärna är också 30...
  • Triton77

Min tärna ska ha denna klänning och hon är 34.
    Min dotter ska vara näbb, 3 år, kommer troligtvis ha en vit/ivory klänning med ett rosa band runt midjan

• AHB
    Jag han skrev 2011-03-11 07:22:33 följande:
    haha..
    Den ska min tärna också ha!!  :)
    Har inte sett den på henne än, men den är ju superfin. Och rosetten runt midjan kan man ju ha som sjal i kyrkan om man vill.
    Min tärna är också 30...
    Vart har ni köpt denna fina klänning? I Love it!
  • TheD

Vi har lila och vitt som färgtema på bröllopet och den här klänningen
    kommer min syster ha (hon är 21):

• Jag han
    AHB skrev 2011-03-11 19:35:27 följande:
    Vart har ni köpt denna fina klänning? I Love it!
    Ellos :)
    499 kr.
    Gillar att den är användbar till fler tillfällen. Passar alla sorters sommarfester tycker jag.
  • Jossis81
    Jag han skrev 2011-03-11 19:58:12 följande:
    499 kr.
    Gillar att den är användbar till fler tillfällen. Passar alla sorters sommarfester tycker jag.
    Precis  det är en användbar klänning även efter bröllopet! När köpte den fick vi den för 300kr t om, ännu bättre :)
  • Jag han
    Jossis81 skrev 2011-03-11 20:01:43 följande:
    Precis  det är en användbar klänning även efter bröllopet! När köpte den fick vi den för 300kr t om, ännu bättre :)
    jasså.. vad orättvist! ;)
    Tur den var billig ändå.. O vad fina våra tärnor kommer bli. :)
  • meah2000

min tärna kommer att ha denna;

• Jossis81
    Jag han skrev 2011-03-11 20:08:34 följande:
    jasså.. vad orättvist! ;)
    Tur den var billig ändå.. O vad fina våra tärnor kommer bli. :)
    Hahah ja lite orättvis får jag hålla me om :)
    JAA dom kommer så fina så fina!
  • MLWSWY
    min tärna ska ha den här klänningen. Hon är 30år och den här klänningen passar otroligt bra.

Hahaha den ska min tärna också ha! Jag fick den för halva priset ;)
  • MrsT2011
    Julibrud2011 skrev 2011-02-21 23:25:57 följande:
    Har sett många snygga exempel där näbben har ljusrosa och tärnan cerise, dessutom matchas brudbuketten med rosor i olika rosa nyanser. Supersnyggt! Finns ju "mjuk" cerise, typ mörk gammelrosa, och smakfulla klänningsmodeller om man känner att det blir för mycket med en så stark färg.

Lycka till!
  • Julibrud2011

Jättefin verkligen! Vart hittade du den?
  • Julibrud2011

Oj! Såg nu  när jag läste ordenligt att det var Ellos! Fick ju reklam därifrån igår, 40% på dyraste varan, kanske skulle skickat efter en sån då....
    Vi ska ju ha vitt och rosa och silver (om nu vitt räknas, det är ju ingen färg?) och jag såg på Bonprix en klänning i silver, superbillig som jag kanske tänkte skicka efter och ha hemma som nödlösing. Min tärna är 36 (som jag) och ska åka till NY en månad innan bröllopet, och tänker att hon säkert hittar något där, men det är ju alltid skönt att ha sånt klart tidigare OM...

Inte har jag bestämt mig för skor heller... är kanske lite häftigt att bryta av med rosa skor...
    Har ju tänkt mig en bukett med ganska starka färger av rosa... ljusrosa blir för tamt för mig tror jag. Däremot i dukningen blir det nog lite mildare....

• Julibrud2011
    Gottblåbär skrev 2011-03-11 20:21:32 följande:

mina tärnor kommer ha denna
    Vart har du hittat denna?
  • moom

Mina tärnor hade denna klänning, fast i färgen fuchsia!

• AHB
    Jag han skrev 2011-03-11 19:58:12 följande:
    499 kr.
    Tack! Den är sååå fin!
Svar på tråden Rosa....