Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

jag VISSTE det! Mardrömmarna blir sanna! Vårt bröllop känns helt förstört nu!!

Med gratulationer på kyrktrappen ska man nog räkna med en timmes vigseltid!

Men usch vilket dilemma för er! Ni som varit hur duktiga som helst och planerat så långt i förväg och allt! Skäms på den personen som inte ens verkar minnas att han skulle skrivit in er i sin almanacka!!!

Men du, jag tror att det kommer ordna sig ändå för er!
    Om inte just er kyrka är upptagen kanske det går att få tag i en annan präst som är villig att hjälpa er.

Nej, det blir ju så klart inte som ni tänkt, men i alla fall bättre än om ni helt plötsligt måste ändra alla tider pga någon annans miss. 

I annat fall om ni tvunget MÅSTE ändra vigseltid, så tycker jag att ni ber om hjälp med att ringa runt till alla som anmält sig. Då slipper i alla fall stressade och ledsna NI, göra det själva! 

Men jag skulle faktiskt höra med pastorsexpeditionen först  om vilka andra präster det finns. Kanske någon annan trevlig prick kan tänka sig hoppa in för att hjälpa er istället.

På våran pastorsexpedition så kunde man ABSOLUT inte välja sin vigselpräst  sa de, men när jag frågade favoriten själv, så var det då inga problem för honom att göra det oavsett om han egentligen jobbar den helgen eller inte! 
    Hoppas VERKLIGEN att det ordnar sig för er!
    Lycka till! 

Svar på tråden jag VISSTE det! Mardrömmarna blir sanna! Vårt bröllop känns helt förstört nu!!