jag VISSTE det! Mardrömmarna blir sanna! Vårt bröllop känns helt förstört nu!!
Stackare, jag hoppas att det löser sig! (och det låter det ju som om de kommer göra...)
Måste bara få berätta om när min bror skulle gifta sig föra några år sen..
Torsdagen innan de ska gifta sig (bröllopet skulle va på lördagen) ringer en kille och säger att han ska spela in en film där några gifter sig och undrar om han får använda församlingen (gästerna) på deras bröllop i filmen. Brorsan säger nej men nånstanns i samtalet nämner killen "på ert bröllop på lördag klockan ett". Ett? säger brorsan, vi ska ju gifta oss klockan två. Jaja, de är väl killen som fått för sig fel id tänker han men ringer ändå prästen för att dubbelkolla. Och nej, det är inte bara killen som fått fel tid, kyrkan har helt missat att brorsan å hans tjej (fru nu då..) hade ändrat tid från ett till två tidigt i planeringen. Och klockan två hade de ett dop inbokat, flickan som skulle döpas va dock magsjuk så eventuellt skulle de ändå behöva ställa in. Så de hade is i magen och väntade till fredagen, men nej, flickan blev frisk så det var bara klockan ett som var ledigt... Så de fick (med hjälp av min mamma) sätta sig å ringa runt till sina dryga 100 gäster och ändra tid. Som tur är hade de gott om margilal och alla gäster hade kommit till sthlm kvällen innan för att vara med på en gemensam middag så det löste sig fint.. Cateringfirman bara skrattade och lovade att komma med maten en timme tidigare, det enda som blev bråttom var att göra iordning det sista i lokalen då den öppnade klockan 12.. Men det gick finfint och det blev ett underbart bröllop! Så det mesta löser sig tillslut!