• frökenknopp

Bredd på era ringar.

Hur breda och tjocka ringar har ni  och era  käraste på era förlovningsringar och vigselringar?

• Svar på tråden Bredd på era ringar.
  • grodan80

min man har 6 mm och jag 3 el 4mm på förlovningsringen och 5 på vigselringen. Jag fick tips om att förlovningsringen skulle vara tunnare för att inte ta över vigselringen som är i vit guld. lycka till

• SposaRoma

4,5 mm på bägge mina ringar, hans ca 7  mm.

• Helena Mikael

Hej :)
    Min är 8mm bred och 1.9mm hög.
    Min M2B ring är 9mm bred och 2.4mm hög.

• JT2010

Vi båda har 2x5mm breda ringar alltså 1cm breda var och de är 1,9mm höga.

• Freakie

Min förlovningsring är 4 mm bred och 2 mm hög. Vigselringen kommer att ha samma mått.

Sambons ring är 5 mm bred, och jag tror att den är ca 1.8 mm hög. Han kommer bara att ha en ring.

• frökenknopp

Tack vad ni e snälla:)

Jag älskar breda ringar... Jag funderar på att mina ringar ska vara 6 mm st, men kanske blir det för brett....
    min m2b vill ha en som är 12 mm.

• förlovadflicka

3,5 mm har vi på förlovningsringen. Vigselringen är inte helt rakt utan olika "stänger" (haha, jättesvårt att förklara) som går över varandra så det känns inte så relevant :) 

• sofi 88

Våra förlovningsringar är 5 mm breda och 1,5 mm höga. Min vigselring kommer bli ganska smal eftersom det inte får plats mycket mer ringar på mina korta prinskorvfingrar så kanske 2,5 mm-3 mm bred och 1,5 mm hög alliansring. M2b vill inte ha någon mer ring.

• Etheleglin

Min förlovningsring är 3,8 mm bred och 3 mm hög. Vigselringen är 3 mm, helt rund.
    Mannens förlovningsring är 7 mm bred, ca 2 mm hög. Nu i efterhand ångrar han att han inte valde en bredare så kanske byter vi ut den längre fram. 

• Fårävvör

Min förlovningsring är 4mm bred och 1,7 mm hög, vigselringen kommer ha samma mått, men med stenar i. Sambons ring är 6 mm bred och 1.8 mm hög.

• Pinova

Förlovningsringarna är 5mm (min) och 7 mm (m2b's) breda.
    Jag funderar på en 6,6 mm bred vigselring och m2b's vigselring, om han vill ha någon blir antingen 7mm bred eller en tunn ring på 2 mm.

• jag ska stå brud

Vi ska göra om våra förlovningsringar.

Sambon ska bredda sin ring så den blir 14 mm bred och 2,1 mm hög

Jag kommer ha 3 st ringar, en slät ring 3,5 mm bred, en solitär ring 3,5 mm bred och en alliansring 3 mm bred

Mina är 1,9 mm höga.

• 2010 2010

Min förlovningsring är 5 mm och min vigselring är 3 mm bred. Tycker det är så snyggt med en bred förlovningsring i all enkelhet med en smal ring brevid med diamanter, så då fick det bli så =) Jag har korta fingrar så bredare kunde jag inte ha för då skulle det "svämma över".
    Min blivande har en 8 mm förlovningsring.

Vi har i nuläget en 4mm bred ring var, men eftersom vi tröttnat på rött guld och vitt guld ihop så har vi beställt nya. En av anledningarna var också att en 4 mm såg och kändes så klen ut på min blivandes långa fingrar.

Svar på tråden Bredd på era ringar.