Bredd på era ringar.
Hur breda och tjocka ringar har ni och era käraste på era förlovningsringar och vigselringar?
Hur breda och tjocka ringar har ni och era käraste på era förlovningsringar och vigselringar?
min man har 6 mm och jag 3 el 4mm på förlovningsringen och 5 på vigselringen. Jag fick tips om att förlovningsringen skulle vara tunnare för att inte ta över vigselringen som är i vit guld. lycka till
4,5 mm på bägge mina ringar, hans ca 7 mm.
Hej :)
Min är 8mm bred och 1.9mm hög.
Min M2B ring är 9mm bred och 2.4mm hög.
Vi båda har 2x5mm breda ringar alltså 1cm breda var och de är 1,9mm höga.
Min förlovningsring är 4 mm bred och 2 mm hög. Vigselringen kommer att ha samma mått.
Sambons ring är 5 mm bred, och jag tror att den är ca 1.8 mm hög. Han kommer bara att ha en ring.
Tack vad ni e snälla:)
Jag älskar breda ringar... Jag funderar på att mina ringar ska vara 6 mm st, men kanske blir det för brett....
min m2b vill ha en som är 12 mm.
3,5 mm har vi på förlovningsringen. Vigselringen är inte helt rakt utan olika "stänger" (haha, jättesvårt att förklara) som går över varandra så det känns inte så relevant :)
Våra förlovningsringar är 5 mm breda och 1,5 mm höga. Min vigselring kommer bli ganska smal eftersom det inte får plats mycket mer ringar på mina korta prinskorvfingrar så kanske 2,5 mm-3 mm bred och 1,5 mm hög alliansring. M2b vill inte ha någon mer ring.
Min förlovningsring är 3,8 mm bred och 3 mm hög. Vigselringen är 3 mm, helt rund.
Mannens förlovningsring är 7 mm bred, ca 2 mm hög. Nu i efterhand ångrar han att han inte valde en bredare så kanske byter vi ut den längre fram.
Min förlovningsring är 4mm bred och 1,7 mm hög, vigselringen kommer ha samma mått, men med stenar i. Sambons ring är 6 mm bred och 1.8 mm hög.
Förlovningsringarna är 5mm (min) och 7 mm (m2b's) breda.
Jag funderar på en 6,6 mm bred vigselring och m2b's vigselring, om han vill ha någon blir antingen 7mm bred eller en tunn ring på 2 mm.
Vi ska göra om våra förlovningsringar.
Sambon ska bredda sin ring så den blir 14 mm bred och 2,1 mm hög
Jag kommer ha 3 st ringar, en slät ring 3,5 mm bred, en solitär ring 3,5 mm bred och en alliansring 3 mm bred
Mina är 1,9 mm höga.
Min förlovningsring är 5 mm och min vigselring är 3 mm bred. Tycker det är så snyggt med en bred förlovningsring i all enkelhet med en smal ring brevid med diamanter, så då fick det bli så =) Jag har korta fingrar så bredare kunde jag inte ha för då skulle det "svämma över".
Min blivande har en 8 mm förlovningsring.
Vi har i nuläget en 4mm bred ring var, men eftersom vi tröttnat på rött guld och vitt guld ihop så har vi beställt nya. En av anledningarna var också att en 4 mm såg och kändes så klen ut på min blivandes långa fingrar.