Lite nedslagen
Jag pratade med mamma om bröllopet. Och med min syster.
Ja vill ju ha ett " billigare" bröllop. Dock är det några saker VILL lägga pengar på. Som ringarna, och att vi har live musik i någon form. Just nu är vi inne på lite svensk dragspel/fiolmusik etc.
Jag är förståss jätteglad att mamma och in syster visar intresse! De frågade en del och kom med förslag.
Men... nu vill mamma att vi ska dra ner ännu mer på det. Hon tycker pengarna ska läggas på en lägenhet/hus iställe eftersom vi drlmmer om det.
Så hon blev ganska irriterad när jag sa nej till förslag som papperstallrikar, att be folk äta innan dek ommer så har man bara nå små tilltugg efter några timmar (alltså ingen riktig middag), skärna ner på gästlistan så vi kan var ai stugan (skulle innebär att jag enbart kan ha närmaste familjen, inga som helst vänner), att vi struntar i klänningarna och har nått fint vi hittar på HM/lindex (klänningarna kostar bara 2000 kr st så jag tyckte vi hade hittat bra klänningar) osv. osv.
Det kändes som att hon tycte vi var bortskämade, oseriösa som ville ha partytält och matchande inredning, mycket blommor och stolsöverdrag (om än i form av knoppalakan).
Ja jag vet inte, brukar inet ta åt mig men nu blev jag rätt ledsen. Det värsta är att den som kommer vara "värst" ekonomipolis inte har fått veta än. Vi vill ha pengarna på kontot innan vi ens berättar.
hm... ja jag vet inte. pappertallrikar var liksom inte det jag tänkt mig :/ Och då var jag ändå stolt innan av att vi tänkt så mycket på ekonomin. Det är ju som bortblåst nu.