Inlägg från: Moster Stina |Visa alla inlägg
  • Moster Stina

Lite nedslagen

JustMeAndMyLove skrev 2011-02-23 00:53:32 följande:
    Vi ska ha bröllopet i Hudksvall. Antingen vid ett berg i Forsa eller ut mot hölik :)
    Har än inte hittat nått tsälle som vill hyra ut porslin. Vi måste också hitta stolar. Som bord ska vi hyra tapetbord! De är lagom bred och lång och är ställbara på höjden, pluss att vi får hyra dem för lägre pris då vi känner han som äger målarfirman :)

Jo jag inser nu att papptallrikar är otänkbart. Alldeles för omiljövänligt :/ 
    Jag tycker ett viktigt argument för ekonomin är att om man köper grejer istället för att hyra dem, så kan man ju sälja vidare dem efteråt. Då får man ju igen en del av det man betalat. Förhoppningsvis.

Så har vi själva gjort med mycket prylar såsom glaskaraffer, knoppalakansdukar, ljuslyktor, linneservetter. m.m.

IKEA har en hel del prisvärda saker.

Får man fråga vem som är den ekonomiansvarige? Är det någon annan som betalar, eller är det din blivande man som inte känner till planerna?

Tråkigt i alla fall med din mamma och syster. Men det verkar ju vara något som "går" hos släktingar, och främst hos föräldrar!
    De vill ju uppfostra sina barn på bästa sätt, och då vill de såklart inte att ANDRA ska komma och undra hur de kunde satsa så mycket pengar på ett bröllop när de inte ens har råd med en egen lägenhet först!

Ert bröllop blir nog jättefint, men du får försöka tänka att din mamma bara gör sin förpliktelse som en god mor!

Själv så gifter jag mig långt ifrån min mamma, bara för att hon INTE ska kunna ha något att säga till om. Hon skulle helst bestämma precis allt- om hon fick! (och låg sömnlös i ett år pga planerandet inför min systers bröllop för en massa år sedan)

Lycka till med ert drömbröllop!
  • Moster Stina

Jag  undrar bara förresten om ni har möbler så det räcker?

Vi tittade också en del på att hyra tält, men insåg att det blir ju jättemycket som skall fixas då. El, toaletter, möbler, allt porslin, uppläggningsfat, belysning, golv kanske, värme.

Jag har själv svårt att se hur man skulle kunna göra ett bröllop billigt genom att ha tält.

Det kanske GÅR, men de alternativ JAG tittat på har inte varit i närheten av att man istället hyr en festlokal/hembygdsgård som redan har allt.
    Där kan man ju också pynta massor och sätta överdrag på stolarna!

Detta var bara ett tips. Menade inte att gnälla eller så...jag bara reagerade lite på att ni ville göra ert bröllop så billigt som möjligt, och då valde ett sånt alternativ.

Men hoppas att ni får ert drömbröllop ändå!
    Lycka till!

Och förresten: Våga vägra papptallrikar och klänning från HM!

Svar på tråden Lite nedslagen