• frallan

varför är telefonen så tyst?

Skickade ut våra inbjudningar nyss... då blir man ju såklart nervös... eller? Vi har hållit vårt bröllop hemligt förutom för min pappa och min sambos föräldrar. Vet att de flesta i alla fall har fått sina inbjudningar, men har inte fått några grattis samtal från en enda familjemedlem... några vänner har gratulerat (vilket känns fantastiskt kul) men man trodde ju att släkten skulle bli gladast!
    Vet att dom fått sina inbjudningar då en av deras döttrar (14 år) komenterade det över facebook när jag skrev en kommentar om någon bild... då grattade hon mig men hennes föräldrar en av mina bröder har inte ringt. Skulle det gälla dem hade man ju kastat sig över telefonen och ringt för att gratta!

Känner mig förvirrad... är det jag som överstressar? kan mcket väl vara så... men ändå... Vi har bestämmt oss för att ha kuvertavgift så nu blir man ju lite stressad över att det är något med det... efter alla skräckhistorier.

• Svar på tråden varför är telefonen så tyst?
  • TheD

Jag känner lättnad över att folk inte ringer, smsar osv... På facebook kommer jag ta bort om någon skriver något. En kompis förstod när jag svarade att vi vill hålla det borta från facebook.

Min släkt har ju vetat om det sen nyår men ingen på min killes sida. Så imorgon får hans mamma kortet....helvetet bryter ut ;)

Jag vill inte höra:"vilken klänning? vilka kommer?" Folka får väl vänta och se!!!! Jag tillhör inte brudarna som i filmer som ska sitta och tjattra med en väninna varje dag om  bröllopet!!! AAAHHh! Nej, så länge folk svarar om de kan komma eller inte så räcker det. Ja, och att de dyker upp sen ;)

• frallan
    TheD skrev 2011-02-24 02:49:48 följande:
    Jag känner lättnad över att folk inte ringer, smsar osv... På facebook kommer jag ta bort om någon skriver något. En kompis förstod när jag svarade att vi vill hålla det borta från facebook.

Min släkt har ju vetat om det sen nyår men ingen på min killes sida. Så imorgon får hans mamma kortet....helvetet bryter ut ;)

Jag vill inte höra:"vilken klänning? vilka kommer?" Folka får väl vänta och se!!!! Jag tillhör inte brudarna som i filmer som ska sitta och tjattra med en väninna varje dag om  bröllopet!!! AAAHHh! Nej, så länge folk svarar om de kan komma eller inte så räcker det. Ja, och att de dyker upp sen ;)
    Nä det är klart att man vill hålla lite hemligt... inte så noga med att alla skall höra av sig och tjata men måste ändå säga att jag nog ville att vissa extra betydelsefulla inbjudna skulle höra av sig... inte för att osa:a utan bara gratta, bland annat lite nära släktingar och mina två bröder som jag ändå ser som väldigt närstående... tycker bara det känns lite märkligt att dom inte ringt för att gratta när lilla sladdis systern ska gå och gifta sig... Vi har ju valt att hålla det hemligt fram tills nu... så det måste ju ha kommit som en överaskning. Nu är mina båda bröder redan gifta sen måååånga år tillbaka men skulle det vara tvärt om så skulle jag kasta mig på luren och ringa och gratta...

Jag vill inte ha hela grejen med att folk ska ringa ner mig och prata skor och klänning, nej.. jag trodde väl helt enkelt att de allra närmaste skulle vara mer intresserade av vad som händer i mitt liv... men tydligen hade jag bättre vänner än familj...
    Men men det är väl inte en så stor grej för dom... det är väl bara jag som hade för höga förväntningar på min familj...
  • lovvydovvy

Eller så är de besvikna på att de inte fick veta något innan kanske? De är ju närmsta familjen och trodde kanske att en så stor sak som bröllop var något som de skulle få veta innan alla andra?

• JT2010

Jag håller med lovvydovvy. Hade jag fått veta att min egen syster ska gifta sig genom att få en inbjudan på posten skulle jag bli väldigt ledsen och besviken. Jag kan respektera det faktum att man vill hålla det hemligt så långt det går, även om jag inte riktigt förstår det, men i så fall skulle jag vilja få veta innan alla andra. Kanske få inbjudan personligen eller liknande.

Sen betyder det ju inte att man inte blir glad för bröllopet men i första hand tror jag att man bara är chockad/sårad/besviken/eller liknande...

• lunah

Jag tänkte likadant när vi nyss hade skickat ut våra!
    Men det visade sig bara vara hjärnspöken - det var ingen som var sur, förvånad eller det minsta irriterad. Många tänker bara inte på att man kanske vill ha lite reaktioner!

Man vet nog inte riktigt heller hur man ska göra för att gratulera på ett bra sätt. Om man ex. ringer och grattar direkt kan det enligt vissa verka som att man är förvånad och inte trodde att det skulle bli något bröllop. Sen om man väntar för länge känns det lite pinsamt för det. Och då står man istället över! Det kan finnas hur många olika anledningar som helst.

Ta det inte så hårt helt enkelt!

Bröllop 28/5 2011
  • Oniq

Gratulationerna kommer.
    Det är lätt att glömma att andra har annat att tänka på än ens eget bröllop när man är mitt uppe i all planering. Att alla ska gratta när dom får reda på att man ska gifta sig, sedan gratulera igen när dom får inbjudan, gratta ännu en gång på själva bröllopet och sen tacka efteråt ;)

*haha*

Dessutom har jag fått höra av släktingar att dom ser det som en sån självklarhet att dom är glada och att de tänker komma att dom nästan glömmer både att göra tummen upp och att osa :)

Men visst, jag satt och funderade när vi skickat ut våra inbjudningskort varför inte alla osat på direkten dom fått inbjudan -dom måste ju sett den för flera timmar sedan! :D

• frallan
    Oniq skrev 2011-02-24 10:48:49 följande:
    Gratulationerna kommer.
    Det är lätt att glömma att andra har annat att tänka på än ens eget bröllop när man är mitt uppe i all planering. Att alla ska gratta när dom får reda på att man ska gifta sig, sedan gratulera igen när dom får inbjudan, gratta ännu en gång på själva bröllopet och sen tacka efteråt ;)

*haha*

Dessutom har jag fått höra av släktingar att dom ser det som en sån självklarhet att dom är glada och att de tänker komma att dom nästan glömmer både att göra tummen upp och att osa :)

Men visst, jag satt och funderade när vi skickat ut våra inbjudningskort varför inte alla osat på direkten dom fått inbjudan -dom måste ju sett den för flera timmar sedan! :D

Ha ha ha... ja man går väl upp förmycket i det själ...
    Ja jag hoppas inte dom är sura i alla fall för att dom inget fick veta innan... det var ju bara meningen att det skulle vara en rolig överraskning!
  • frallan
    lovvydovvy skrev 2011-02-24 06:57:26 följande:
    Eller så är de besvikna på att de inte fick veta något innan kanske? De är ju närmsta familjen och trodde kanske att en så stor sak som bröllop var något som de skulle få veta innan alla andra?
    Ja så kanske det är... men det var ju bara menat som en rolig överraskning!
    Dom vet ju att vi inte är direkt traditionella personer som brukar göra som alla andra... så jag skulle bli förvånad om någon av dem skulle förvänta sig ett bröllop enligt konstens alla regler... men vi får väl hoppas att dom inte blev allt för sårade då...
  • frallan
    JT2010 skrev 2011-02-24 09:02:01 följande:
    Jag håller med lovvydovvy. Hade jag fått veta att min egen syster ska gifta sig genom att få en inbjudan på posten skulle jag bli väldigt ledsen och besviken. Jag kan respektera det faktum att man vill hålla det hemligt så långt det går, även om jag inte riktigt förstår det, men i så fall skulle jag vilja få veta innan alla andra. Kanske få inbjudan personligen eller liknande.

Sen betyder det ju inte att man inte blir glad för bröllopet men i första hand tror jag att man bara är chockad/sårad/besviken/eller liknande...
    Som sagt har jag inte sett det som att folk kan bli sårade... jag har snarare sett det som att det blir så ännu mycket mer spännande att öppna inbjudan och få en sådan överraskning... det har liksom varit det som varit drivkraften bakom att inget berätta;) Varje inbjudan av de strax över 50 vi skickade ut har vi försett med en personlig handskriven del riktad till just den eller de vi skickade till där vi skrivit varför vi vill att just dom skall komma och lite personliga hälsningar... så jag tänkte väl inte på att någon skulle kunna känna sig missunnad...
  • prinsessanogrodan

TS: jag tror att det bara beror på att folk har annat att tänka på, sina egna liv att leva helt enkelt...inget annat.
    Jag tror att många kanske tänker att dom ska ringa men så dyker det upp annat och så tänker dom att det räcker med att ringa och tacka ja när det börjar närma sig sista svarsdatum.
    Jag kan ärligt säga att jag själv har gjort så, ringt i sista stund även om jag varit jätteglad för brudparets skull.
    Jag var jätteglad för deras skull men jag hade mitt eget liv att sköta, det var inget illa menat mot brudparet.
    Hur glad jag än var för deras skull så hade jag nog med mitt eget, att inte ringa och gratulera betyder inte att man inte bryr sig, man väljer bara att visa sin glädje senare - när man ringer och tackar ja.

• Sebastiána
    frallan skrev 2011-02-23 23:55:34 följande:
    Skickade ut våra inbjudningar nyss... då blir man ju såklart nervös... eller? Vi har hållit vårt bröllop hemligt förutom för min pappa och min sambos föräldrar. Vet att de flesta i alla fall har fått sina inbjudningar, men har inte fått några grattis samtal från en enda familjemedlem... några vänner har gratulerat (vilket känns fantastiskt kul) men man trodde ju att släkten skulle bli gladast!
    Vet att dom fått sina inbjudningar då en av deras döttrar (14 år) komenterade det över facebook när jag skrev en kommentar om någon bild... då grattade hon mig men hennes föräldrar en av mina bröder har inte ringt. Skulle det gälla dem hade man ju kastat sig över telefonen och ringt för att gratta!

Känner mig förvirrad... är det jag som överstressar? kan mcket väl vara så... men ändå... Vi har bestämmt oss för att ha kuvertavgift så nu blir man ju lite stressad över att det är något med det... efter alla skräckhistorier.
    Vi skickade ut våra inbjudningar vid nyår. Ingen har sagt ett knyst eller hört av sig! Vi höll också bröllopet hemligt fram till dess inbjudningarna gått ut.
  • prinsessanogrodan
    frallan skrev 2011-02-24 12:41:05 följande:
    Som sagt har jag inte sett det som att folk kan bli sårade... jag har snarare sett det som att det blir så ännu mycket mer spännande att öppna inbjudan och få en sådan överraskning... det har liksom varit det som varit drivkraften bakom att inget berätta;) Varje inbjudan av de strax över 50 vi skickade ut har vi försett med en personlig handskriven del riktad till just den eller de vi skickade till där vi skrivit varför vi vill att just dom skall komma och lite personliga hälsningar... så jag tänkte väl inte på att någon skulle kunna känna sig missunnad...
    Vi höll bröllopet hemligt för att överraska folk. Den enda som visste nåt var min bästa vän som ska vara tärna ( jag kunde inte vara tyst ) Vi har inte fått några negativa kommentarer alls, snarare tvärtom! Folk blev jätteglada och tackade ja direkt Den enda vi inte hört ifrån är m2b's bror och hans tjej men det är lite speciella omständigheter där (svägerskan har problem med alkohol ) så jag tror att m2b's bror avvaktar lite med att svara. Jag tror att han försöker bestämma sig om de ska komma eller inte (om han orkar med att ha en klump i magen och vara orolig för att hans tjej ska balla ur). Jag tror att de kommer höra av sig vid sista svarsdatum.
    Min syster,moster,svärföräldrarna och mina föräldrar grät av glädje och ringde och grät och snorade i örat på mig...och då grät jag också
Svar på tråden varför är telefonen så tyst?