Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

varför är telefonen så tyst?

TS: jag tror att det bara beror på att folk har annat att tänka på, sina egna liv att leva helt enkelt...inget annat.
    Jag tror att många kanske tänker att dom ska ringa men så dyker det upp annat och så tänker dom att det räcker med att ringa och tacka ja när det börjar närma sig sista svarsdatum.
    Jag kan ärligt säga att jag själv har gjort så, ringt i sista stund även om jag varit jätteglad för brudparets skull.
    Jag var jätteglad för deras skull men jag hade mitt eget liv att sköta, det var inget illa menat mot brudparet.
    Hur glad jag än var för deras skull så hade jag nog med mitt eget, att inte ringa och gratulera betyder inte att man inte bryr sig, man väljer bara att visa sin glädje senare - när man ringer och tackar ja.

• prinsessanogrodan
    frallan skrev 2011-02-24 12:41:05 följande:
    Som sagt har jag inte sett det som att folk kan bli sårade... jag har snarare sett det som att det blir så ännu mycket mer spännande att öppna inbjudan och få en sådan överraskning... det har liksom varit det som varit drivkraften bakom att inget berätta;) Varje inbjudan av de strax över 50 vi skickade ut har vi försett med en personlig handskriven del riktad till just den eller de vi skickade till där vi skrivit varför vi vill att just dom skall komma och lite personliga hälsningar... så jag tänkte väl inte på att någon skulle kunna känna sig missunnad...
    Vi höll bröllopet hemligt för att överraska folk. Den enda som visste nåt var min bästa vän som ska vara tärna ( jag kunde inte vara tyst ) Vi har inte fått några negativa kommentarer alls, snarare tvärtom! Folk blev jätteglada och tackade ja direkt Den enda vi inte hört ifrån är m2b's bror och hans tjej men det är lite speciella omständigheter där (svägerskan har problem med alkohol ) så jag tror att m2b's bror avvaktar lite med att svara. Jag tror att han försöker bestämma sig om de ska komma eller inte (om han orkar med att ha en klump i magen och vara orolig för att hans tjej ska balla ur). Jag tror att de kommer höra av sig vid sista svarsdatum.
    Min syster,moster,svärföräldrarna och mina föräldrar grät av glädje och ringde och grät och snorade i örat på mig...och då grät jag också
Svar på tråden varför är telefonen så tyst?