Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Fler med grönt som färgtema???

Vi har vitt och ljusgrönt :) Vackert!
    Lite olika gröna nyanser blir det ju med blommor och sånt, men det är helt okej! :)

• Emblas Mamma
    misscat81 skrev 2011-02-24 10:19:12 följande:
    Vi har också grönt, i kombination med korall och champagne/creme. Har inte börjat kolla så mycket än efter gröna detaljer, men har inte upplevt det som en speciellt svårt färg. All växtlighet är ju grön, tex! Tärnklänningarna däremot kommer nog specialbeställas, för jag har inte kunnat hitta några gröna klänningar på tex ellos eller dyl.
    Kommer nog köpa gröna gardinvepor på ikea och använda som bordslöpare. Sen var inbjudningskorten gröna med korallrosa detaljer, och festprogrammen kommer gå i samma tema.
    jag köpte grönt sidentyg 2,5 meter för 600 kr,
    detta räcker till två stycken klänningar,
    jag betalar 500kr / klänning för att sy upp dom hos en duktig tjej som gick hantverk&mode på gymnasiet.

Ett ips är att köpa/beställa tyg och sen låta någon duktig elev på gymnasiet eller liknande sy klänningarna! :)
    Eller beställ från kina!

Tyckte det var supersvårt att hitta klänningar i ljusgrönt! Hittade inte en enda och sökte som helskotta i månader!
    Inte en enda - om man inte ville ha mörkgrön och betala typ över 3000kr för den, dessutom fanns det bara långa.
Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???