• Helena brud 20 aug

Vad betalar ni för fotografen?

Sitter och letar fotograf för fullt vilket går sådär.. Så nu undrar jag, Var bor ni? Vad betalar ni för fotografen? Vad ingår i den summan? Hemsida till fotografen? Bor i Stockholm, så det finna ju många att välja på, men många känna oxå väääldigt dyra...

• Svar på tråden Vad betalar ni för fotografen?
  • Niini

Vi betalar 950 euro, bor i Vasa. Där igår det allt - fotografen kommer när vi säger till o stannar så länge vi vill (about kl. 10-00). Vi får alla foton på en cd o väljer sen ut de vi vill att han redigerar o lagar.

• JT2010

Jag bor i lkpg och för 2h fotografering och 16 bilder betalade vi 8000kr, värt varenda öre tycker vi. Hoppas du hittar nån bra i stockholm!

• snartfru

Jag bor i Göteborg och betalar 8000 kronor för två fotografer som båda stannar i 12 timmar. Då ingår ca. 500 lågupplösta, oredigerade, samt 35 stycken högupplösta, redigerade. Och det är väldigt billigt att köpa till fler redigerade..

• inwe
    Helena brud 20 aug skrev 2011-02-24 10:34:49 följande:
    Sitter och letar fotograf för fullt vilket går sådär.. Så nu undrar jag, Var bor ni? Vad betalar ni för fotografen? Vad ingår i den summan? Hemsida till fotografen? Bor i Stockholm, så det finna ju många att välja på, men många känna oxå väääldigt dyra...
    Vi kommer att ha tjejen Linda-Pauline - lindapauline.se/portfoliio som fotograf på vårat bröllop då vi kommer arbeta med ett stort projekt med henne nu under våren, som också är bröllopsrelaterat.

Hon kommer att vara med oss under hela dagen, förberedelserna, vigsel, porträttforografering, middagen, tårtfikan & festen på kvällen/natten!

Hennes prislista finns på hennes sida :) Du kan säkert maila henne också för mer individuell prislista, beror kanske på vad ni är ute efter.
    Jag tror även inte att hon har några problem med att åka mot sthlm. Hon har bra priser & är extreeemt duktig.

Sen kan jag även tipsa om Sebastian, sebbesula.se. Sebastian är jordnära, grymt trevlig & har också väldigt bra priser. Det finns bilder där från ex bröllop han fotograferat. Han är supergo! Och duktig :) Inte alls så dyr heller. Maila honom så får du prislista :) 
  • Trolljentan

Bor i Gävle och kommer betala 3000 kr för en timmes porträttfoto, fotografering under hela vigseln , och att fotografen är med ett tag när jag och mina tärnor gör oss i ordning. Kommer få alla bilder från vigsel och före lågupplösta på cd samt porträtten högupplösta också på cd.

• inwe

PS: Ser nu att Linda-Pauline har ett speciellt erbjudande för blivande brudpar. Se nedan:

BRÖLLOPSERBJUDANDE:

Ska ni gifta sig snart? I så fall kan ni ta del av detta fantastiska erbjudande som gäller tills vidare!
    Jag fotograferar porträtt, er vigsel och eventuellt någon timma på efterfesten om så önskas. Ni får alla bilder högupplösta och bearbetade. Ni får också välja ut vilka ni vill ha i svartvitt. 
    Allt detta för endast 4000:- inkl moms. 
    Det enda jag kräver när ni väljer detta erbjudande är att jag får tillåtelse till att visa era fotografier på min hemsida och blogg.

Kom ihåg att jag jobbar över hela Sverige!

• KlaraV89

Hos malin-fotograf .com får man enligt mig mkt för pengarna

• Maria Lind

Jag bor i Linköping och vi kommer betala 5 000 kr för fotografering från ca 11.30 - 16,30. Det innefattar fotografering innan vigsel 2,5-3 tim + vigsel + trappan och kort med brudnäbbarna.

Det som ingår är:
    - Efterbehandling och framkallning av 30st bilder
    - Album 30x30 cm, 26 sidor. (Han väljer ut bilder och sätter in i albumet)
    - En DVD med de 30st efterbehandlade bilder samt alla bilder i högupplöst format (12 Megapixel JPEG) ca 1500-2000 bilder
    - Rättigheterna att göra egna kopior etc.

• Skumboll

Vi betalar 20' för 6 timmars fotografering. Då ingår högupplösta och behandlade bilder och ett visst antal utskrifter för tackkort.

• Helena brud 20 aug

Herregud, jag är impad över att ni lägger 20' på fotona.. Nu har vi ju iof lagt en rätt låg budget, då vi har mycket annat som vi vill lägga pengar på, hoppas på att bröllop ska stanna på 40-50' nånstans... Inse, du kan väl maila mig, jag är absolut intresserad... 20/8 gäller det...

Svar på tråden Vad betalar ni för fotografen?