• Helena brud 20 aug

Vad betalar ni för fotografen?

Sitter och letar fotograf för fullt vilket går sådär.. Så nu undrar jag, Var bor ni? Vad betalar ni för fotografen? Vad ingår i den summan? Hemsida till fotografen? Bor i Stockholm, så det finna ju många att välja på, men många känna oxå väääldigt dyra...

• Svar på tråden Vad betalar ni för fotografen?
  • Jessiika

Vi betalar 1000 kr för våra bilder, då tar vi porträttbilder ca 1½-2 timmar innan vigseln, sen under vigseln och efter när vi går ur kyrkan :) Då får vi alla bilder som blir bra, vi får välja ut våra absoluta favoriter som hon sen redigerar åt oss :)

• snartfru
    Jessiika skrev 2011-02-24 13:17:19 följande:
    Vi betalar 1000 kr för våra bilder, då tar vi porträttbilder ca 1½-2 timmar innan vigseln, sen under vigseln och efter när vi går ur kyrkan :) Då får vi alla bilder som blir bra, vi får välja ut våra absoluta favoriter som hon sen redigerar åt oss :)
    Oj, det där var riktigt billigt!
  • Invincible

Vi betalar 16 000 kr för en fantastisk fotograf i 14 timmar. Från 10:00 till 24:00.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Jessiika
    snartfru skrev 2011-02-24 13:18:20 följande:
    Oj, det där var riktigt billigt!
    Jo, det är ett riktigt bra pris! Tjejen som ska fotografera oss är min gamla granne, så jag känner henne sedan tidigare. Hon är ingen "proffsfotograf" men extremt talangfull både vad gäller fotografering och redigering! :)
  • TheD

En kostar ingenting, min systers pojkvän, och sen kommer i ha en Limousine hela dagen som körs oss dit vi pekar.  Chauffören är även fotograf så han kommer ta en massa bilder, finns inget maxantal :)

Så priset för Limousinen + fotograf 7000:-

• MrsT2011

Till dig TS måste jag bara påpeka att det är stor skillnad mellan en proffsfotograf, en hobbyfotograf med erfarenhet och en "kompis som har en bra kamera". Mitt tips är att kolla igenom ett stort antal bilder som fotografen tagit vid tidigare bröllop, samt att försöka hitta några personer som kan rekommendera denne.

Vi vill absolut inte "gambla" med fotograferingen eftersom bilderna kommer bli den finaste minnessaken från dagen näst efter vigselringen. Jag hade gärna haft heldagsfotografering men det satte budgeten stopp för. Nu blir det 2h med ett proffs samt 50 bilder på DVD för 3000 kr. Känns jättebra.

• MrsT2011

Kan tillägga att vi bor i Göteborg, priserna är ju något högre i stockholm men det är åtminstone storstadsregioner som är någorlunda jämförbara.

• förlovadflicka

Vi betalar 1000 i startavgift och 500 i timmen sedan och får alla bilder hon tagit och så redigerar hon vissa utvalda. :) elinolsson.se

• Helena brud 20 aug

Ja, det är ju det där... Man vill ju inte lägga pengar på nått som absolut inte blir bra heller... :) Det är ju även rätt svårt utifrån några foton på en hemaida avgöra hur bra någon är.. Ojojoj... I-land problem eller vad... :) Nåja, får leta vidare, jag har lagt ut lite trådar och har iaf några på gång.... Kul att se vad andra hittar för paket iaf...

Svar på tråden Vad betalar ni för fotografen?