Lite panik för brudsminkningen...
Jag kommer antingen att sminka mig själv (är inte utbildad makeupartist men har fått en hel del tips från en som verkligen vet hur man sminkar... En svensk stolthet. Vår enda Miss Universum *skryt skryt* )
Jag brukar också sitta makeupmodell på en makeupskola här i stan så jag har snappat upp en del där + fått bekräftat att jag kan grunderna...
Så jag kan inte svara på den del om konsultationen och tid mm..
Men när du träffar din makeupartist så kommer ni säkert att gå igenom om du vill ha någon särskild färg på skuggorna (plocka upp temafärg), om du vill ha en förstorande effekt, om du vill dölja något du är missnöjd med osv.
Och dom kommer kolla hur färgerna passar med dina egna färger också.
Och så kommer dom teckna upp ett sminkschema som dom kan följa på din dag. För det tar längst tid att gå igenom färgval och sånt. Att utföra själva sminkningen är kanske halva tiden om du skulle göra allt på samma dag...
Du kan alltid be att dom sminkar i alla fall ett öga färdigt så du får se resultatet komplett om dom inte vill eller har tid att göra hela sminkningen.
Men jag tippar på att det dom menar är att dom inte kommer lägga basen och puder och hela den biten utan fokusera på de delar som SYNS. Dvs ögonmakeupen (eventuellt får du två varianter, en på varje öga) och läppar...