Inlägg från: vickanofilip |Visa alla inlägg
  • vickanofilip

oro för att pengarna ska räcka..

Vi ska gifta oss! Hurra! Den 20/8 smäller det! Vi är lyckliga MEN...jag börjar få ångest för ekonomin..
    Alltså så här ligger det till: Vi ska bli 63 gäster. Lokalen med mat och servering kostar ca 30 000. Till det kommer fotograf 10 000 ringen 10 000 ,DJ 4000,  tårta 2500,  kläder till mig 3000 och älsklingen 1800. brudföljets kläder kostar ca 3000. Puh nu blir jag svettig..underkläder är redan fixat, dekoration khom loy och bubblor 1300, transport är gratis, frisyr och smink gör jag själv, lite hårnålar och smink ska köpas och till det räknar jag med ca en tusenlapp. skor blir något gammalt( jättefina skor inköpta till ett bröllop i september-10) sen är det resan kvar och den landar nog på 10 00 inkl fickpengar.. Hur mycket blir då det? Jo, ca 65 000! Vår budget var 70 000 och det ska ju gå men jag tycker det är för mycket pengar!!!
     hur ska man kunna ordna lite mer pengar på ett bra och lagligt sätt förutom att jobba? nån som har tips på nåt som ger lite extra i kassan? Ringen, kläder och hårsaker är redan köpta så det får räknas av på budgeten.. Det är ju underbart att gifta sig men jag vill egentligen inte leva fattig resten av året för en dag.. Här följer lite bildinspiration.. håll till godo!
  • Svar på tråden oro för att pengarna ska räcka..
  • vickanofilip

Alla bilder kom ju inte med.. här följer fler.

min klänning från Aspera

min underbara ring

tårtan med cupcakes

blomsterkorg

min frisyr
  • vickanofilip

Hur säljer man på tradera?? har aldrig gjort det..

Svar på tråden oro för att pengarna ska räcka..