Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Alkoholfria aperitifviner eller annat?

Jag skulle vilja ha förslag på alkoholfria aperitifviner eller annat. Framförallt alternativ som inte är så söta utan mer läskande.

Sedan skulle jag också vilja veta om det alkoholfria jordgubbsvinet på systembolaget kan betraktas som väldigt sött eller om man kan säga att det är läskande. Jag har sett att många rekommenderar det här, men har inte smakat själv.

• Svar på tråden Alkoholfria aperitifviner eller annat?
  • ClaraH
    Etheleglin skrev 2011-02-27 21:01:23 följande:
    Är det det mousserande jordgubbsvinet? Jag smakade på bröllopsmässan, och blev förvånad över hur osliskigt det var. Generellt är allt jordgubbsaktigt ganska vidrigt, men just detta var helt okej. Tydligen görs det på färska jordgubbar och det är det som gör det bättre.

Jag hade nog gärna lagt en citronskiva i det, och serverat det riktigt kallt ihop med is. Då hade jag verkligen betraktat det som läskande.

Annars finns det en ovanligt god alkoholfri champagne som heter Duc de Montagne.
    Då verkar det värt att prova i alla fall. Jättebra tips med citronskiva i. Tack. Vi ska ta det som lite mingeldryck innan vigseln, då man väntar på att samlas. Vi ska ha fotografering av gästerna när de kommer till lokalen och tänkte att de skulle ha något i handen när de kommer.

Tack för alla tips jag ska kolla upp dem också och tar gärna emot fler tips om någon har.
  • ClaraH
    Sebastiána skrev 2011-02-27 22:24:09 följande:
    Alla jag känner har sagt att jordgubbsvinet är sååå sötsliskigt, och det ÄR det Om man jämför med vin, men om man jämför med cider och baccardi breezer mm är det inte sötsliskigt. Väldigt god - jag drack upp hela flaskan när vi köpt den för att provsmaka
    Bra Alla kommer att få samma dryck just vid det här tillfället, så de har inget att jämföra med. Jag vet att Chapel Hill ska ha ett alkoholfritt vin också men det är också sött. Men jag ska prova jordgubbsvinet också. Men is och citron i kanske det är gott.
  • ClaraH

Puffar lite igen för något som inte är rött (fläckar)

• ClaraH

Vi funderar på Billabong, är det någon som har testat det?

• ClaraH
    AnneliS skrev 2011-07-24 14:35:12 följande:
    DaVinci rekomenderar jag oxå!!! Jätte gott!
    Den verkar tyvärr bara finnas i 33 cl flaskor och det blir lite bökigt i så fall. Vet du om den finns i större?
  • ClaraH
    Kattpoet skrev 2011-07-24 20:26:20 följande:
    Gusto i Växjö säljer ett som är helt underbart, när jag mindre snuvig ska  jag ta mig dit och kolla märket.
    OK, tack!
  • ClaraH
    baby freeze skrev 2011-07-26 14:17:29 följande:
    Har du hittat nåt gott?
    Vi provade Billabong häromdagen och den är gjort av avalkoholiserat vin så den har vinkaraktär. Men det var sjukt svårt att få upp korken. Vi vet ju inte om det var en tillfällighet. Vi har varit på semester ett par dagarna men ska börja kolla igen nu.
  • ClaraH
    granström skrev 2011-07-28 20:51:47 följande:

Jag tycker om Billabong och kommer att ha det på min bröllopsfest som alkoholfritt alternativ. Upplever inte att korken är svårare att få upp än på andra champagneflaskor. Förhoppningsvis var det bara en tillfällighet för er.

Då får vi hoppas på att det bara var besvärligt denna gången. Vi kör nog på det, den var god. Sen har vi även söt cider och läsk om man vill ha något sötare.Sen även mineralvatten också.
Svar på tråden Alkoholfria aperitifviner eller annat?