• Anatheme

Det här med porto, suck...

Omg, OMG!

Jag tänkte aldrig på att väga kuverten! Jag postade dem idag, tänk om det väger för mycket och inte kommer fram!!! Jag skrev ju ingen avsändare!! Tyst
    Fan vad nervös jag blev nu...! Jag satte en liten "diamant" på varje kuvert, och en liten rosett, tror ni det blev för tungt??

Eller, kommer breven fram ändå fast mottagaren blir skyldig posten kostnaden för ett extra frimärke??

• Anatheme
    Freakie skrev 2011-03-02 21:44:20 följande:
    Inte meningen att skrämma upp dig!

Vi hade ganska tjockt kort + 2 skivor tjockt papper, lite sidenband och några diamanter och det blev 26 gram. Så om ni har lite tunnare papper så borde ni ligga närmare 20 g vilket ju är gränsen. Jag vet inte hur noga de väger posten, men vågade inte chansa när jag väl visste hur "tungt" det blev.

Jag har tolkat det som att breven kommer fram men att man måste betala extra porto på något sätt.
    Jag är lugn nu, jag sprang och hämtade ett reservkort, och det är verkligen inte alls tungt, jag har ingen våg att väga det med, men det kan bara inte väga för mycket. Lika tungt som en vanlig räkning typ. Dessutom står det "Bröllop" på kuverten, så om det mot all förmodan skulle väga nåt gram för mycket, så kanske de ser lite mellan fingrarna... Det hade jag gjort om jag var postisgubbe.
    Jag hoppas folk blir jätteglada när de ser kuverten och inser att de är bjudna på bröllop, och sen blir jättenyfikna på vilka det kan vara som ska gifta sig, och sen när de öppnar kuverten och ser att det är ju jag och Henrik som ska gifta oss, då hoppas jag de blir jätteglada för vår skull och börjar fundera på vad de ska ha på sig, vad de ska ge oss i present och vad vi ska göra på svensexan/möhippan. Jag har en hämndlysten storasyster sedan förra sommaren ;)
Svar på tråden Det här med porto, suck...