Tråkigt informationsblad
Jag hade en idé om att göra vårt informationsblad utifrån en sångtext, men insåg att det nog skulle bli väldans mycket jobb så jag skippade tanken. Hela vårat upplägg är enkelt, sommarfest osv. Nu har jag skrivit informationsbladet som ska skickas med inbjudningskorten. Men det känns såååå tråkigt! Kom gärna med tips.
Information
Vigseln hålls vid fint väder i XXXX (A). Vid sämre väder hålls vigseln i trapphuset som är skyddat med tak (C).
När XXXX stänger för besökare dukar vi upp buffén i XXXX (B), där det finns både väggar och tak. Efter tårtan finns öl, vin och cider till självkostnadspris. När XXXX stänger för oss, vid midnatt, kan de som vill fortsätta festen i XXXXX.
Vi är glada att ni tar er tid för att vara med oss denna dag. Efter 10 år tillsammans har vi inte behov av fler saker. Vill ni ändå ge oss en present, lämna gärna ett bidrag till vår smekmånad.
Under kvällen har vi tillgång till hela XXXX, men ett annat sällskap har sin bröllopsfest i XXXXX (6).
Sedan följer förslag på boende och en karta med oavnstående hänvisningar iritade.