• MrsT2011

Vad ska ni åka i på bröllopsdagen???

Här är bild på vrålåket vi har hyrt i tre timmar! =)

Fick vår bokningsbekräftelse idag! Blev alldeles tårögd när pappa sa att de bestämt sig för att betala för att vi ska få åka cabbad veteranbil på bröllopsdagen. Priset är ointressant för oss alltså, men jag har sett att det blir en totalsumma på 2400 kr. Rekommenderar www.bfm.nu, deras system med förfrågan och betalning av bokningsavgift känns tryggt och säkert, jag känner dessutom flera som bokat via dem.
  • MrsT2011
    Emblas Mamma skrev 2011-03-01 07:44:31 följande:
    Vi ska åka med två vackra hästar och Landån,
    jättetjusigt :)
    Kostar 5000 kr, men vi får åka en hel mil nästan och champanje ingår..

Det tycker vi är d tvackraste - men alla har ju olika uppfattningar :)

Ljuvligt vackert, tycker ni gör helt rätt! =)

Jag kan inte med att släpa in ett hästekipage i centrala göteborg, annars hade vi lätt bokat samma sak, ha ha!
  • MrsT2011
    tezz840 skrev 2011-03-21 14:06:49 följande:
    dum fråga kanske men, ni som åker ner cabbat, blir inte era frisyrer förstörda då?
    Eller kommer ni åka sakta.
    Vi har bara 70 och 90 vägar till festen så då skulle man ju se ut som ett fågelbo i huvudet när man kommit fram. =)
    Ha ha, förstår din tanke! Vi åker bara inom stan så det blir ett tempo på max 50 km/h! Glad

Åkte cabbat på motorvägen på studenten men då hade man ju studentmössan som "skydd". Inte lika sugen på att få en bröllopsfrisyr sabbad på en 70/90-väg!
  • MrsT2011
    Jag han skrev 2011-03-24 07:25:45 följande:

Fortsättning på frågan :)
    Ska ni ha tomburkar el pryda bilen på nåt annat sätt när ni åker?
    Eller är det bara i amerikanska filmer man gör så?
    Man vill ju att det ska synas att det sitter ett brudpar i bilen ju ;)

Nja jag skulle nog satsat på en dekal eller banderoll vid bagageluckan eller på motorhuven i så fall, de skramlande burkarna känns ganska amerikanskt! =)

Men varför inte löva bilen med björkris och fästa ballonger, så som man gör på studenten? 
Svar på tråden Vad ska ni åka i på bröllopsdagen???