är det svårt att sätta i clip-on hår själv?
Och blir det snyggt? Har något särskilt hår att rekomendera? Har kollat lite på rapunzelofsweden. se och hairclips.se
Och blir det snyggt? Har något särskilt hår att rekomendera? Har kollat lite på rapunzelofsweden. se och hairclips.se
nej det är inte svårt.
gå in på youtube och skriv clip-on hair eller extentions så kommer det upp massor med videos som visar hur du gör.
Jag brukar köpa mitt hår på tradera, fast jag beställer hela träns, limmar själv hemma. Men det finns ju färdiga clip on set också.. =)
jag köpte ett clip-on set från Rapunzel. Jättebra hår är det och väldigt lätt att sätta i. Kolla som sagt på youtube efter clip-on hair så finns det instruktionsvideor för isättning av löshår. Det är verkligen superenkelt att sätta i och snyggt blir det!
Superenkelt!
Jag har såna clip on sedan tidigare. Men till bröllopet ska jag beställa nytt eftersom jag tänkte köpa lite halvlockigt/vågigt hår. Lika bra det när det ändå ska vara så i frisyren ;) Jag tycker det är lite väl dyrt med löshåren på de svenska sidorna så jag bestället via ebay, ca 200-300 kr. Ja det är fullt möjligt att det inte är lika bra kvalite ialalfall med tanke på livslängden av håret men jag tycker det funkar bra :) Har väl haft mitt "första" hår sen 1,5 år tillbaka och det funkar än ;)
Åh, vad bra det verkar!! Tror jag beställer ett set. Hittade ett clip-on set med äkta hår ( 50 cm) som var lockigt. Och det kan man platta,locka och styla som man vill. Lite dyrare, men det får det vara värt. Hade ju ändå tänkt lägga de pengarna hos frissan. Men det skippar jag nu, om jag fixar att sätta i håret själv.
Jag vill också köpa clips till bröllopet. Ni som använder clips, har ni köpt flera delar (vet att vissa företag säljer håret i 8 delar) eller har ni en enda lång bit? Någon sa till mig att många väljer en bit för att det är smidigare och lättare att sätta på, men blir inte det liksom lite klumpigt, eller? Och om man köper flera delar så sätter man ju på dem på olika höjder, ser det konstigt ut när det kommer på?
Vart köper ni om det ska vara bra kvalitet och äkta hår?
På Rapunzel har de bra äkta hår. Lite dyrare men klart finare hår.
När det gäller träns/clip on set tycker jag clip on set är bättre... Tränsen kan du ju visserligen klippa till hur du vill och sätta dit clips men det färdiga settet behöver du inte göra någonting med... och det passar alla huvuden - bara att sätta i clipsen där de passar bäst!
jag ska också beställa från rapunzel, de är ganska dyra men verkar jättebra.
just nu har jag lånat hem en färgkarta från dem, tyckte att det var så svårt att bedöma vilken hårfärg som är mest lik min egen.
jag tänkte också köra på en hel träns som jag syr på clips på.
sitter det bra eller behöver man oroa sig för att det ska lossna under kvällen?
Det sitter som klister, hehe... Nej men du tuperar håret där du ska fästa clipsen och sprayar när du satt fast dem, då sitter håret säkert, även för de mest galna dancemoves... Jag brukar inte ens tupera/spraya och ändå sitter håret fast riktigt bra!
uppdatering nu har jag fått hem mitt clip on-hår från rapunzel och ska testa att locka och styla det i helgen. det är verkligen jättefin kvalitet på det och med färgkartan man fick låna hem var det lätt att få sin exakta nyans.