Samma biverkningar Minipiller och p-stav?
Jag var mentor för en elev på en skola som var FRUKTANSVÄRT nere. Gjorde ej annat än var hemma och grät hela dagarna.
Då jag själv testat p-piller, och skjuta upp mensen-piller med samma resultat så tipsade jag henne att testa sluta upp med sådant. (Hon åt minipiller, och det har även en kompis till mig gjort, som också blev JÄTTEdeppig)
Den tjejen och hennes mamma kom och tackade mig rejält efter det. hon slutade med hormonerna, och blev en helt ny människa!
Jag tycker att det är hemskt att man alltid skall stå ut med sig själv i tre månader innan man kan byta ett annat piller, som kanske gör en likadan.
Usch, vad mycket förspillda månader och år för ledsna tonåringar!
Jag har testa flera olika sorters p-piller och jag blev torr och skör i underlivet, och deppig. Och i det läget tror man ju faktiskt att det är sån man är, liksom!
Jag är SÅÅÅÅ glad att en barnmorska förstod mina problem, och tipsade om spiral istället!
Vilken lycka!
Hade kopparspiral i ca 8 år, (ej samma) och var hur nöjd som helst. jag kan verkligen rekommendera det!
Varför ska man hålla på att laborera med ens eget psyke, bara för en massa gynekologer säger att allt är så bra så bra!?
P-piller och minipiller är nog jättebra och fantastiskt för många, men inte för alla! Tyvärr tycker i alla fall JAG att det är det som oftast dyvlas på en allra mest!
Men tjejer var rädda om era psyken! Det ÄR inte bra och naturligt att alltid känna sig lättirriterad och deppig! Sånt kan mycket väl bero på hormoner i tabletterna.
Och observera att min barnmorska som satte in spiralen från början inte ens vile sätta in en hormonspiral, TROTS att de avger vansinnigt lite hormoner. Hon tyckte inte det var värt att laborera med mitt psyke mer om vi alla redan visste att jag blev ledsen och torr av sådana!