Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Tema som (inte) speglar brudparet?

För mig skulle det kännas fel att ha ett tema som inte på något sätt var ett uttryck för vilka vi är, men å andra sidan känns det fel med ett tema öht för mig. Temat är att det är ett bröllop, liksom. Vid ett annat tillfälle kanske det skulle vara roligt att ha en rockabillyfest, en 80-talsfest, en bondfest, en glamourfest, eller vad som helst, men inte på vårt bröllop. Det skulle säkert vara skillnad om vi hade ett väldigt starkt intresser som präglade våra liv i övrigt, då skulle det säkert kännas relevant att det fick komma till uttryck i bröllopet också. Men att ha något utstuderat tema bara för att det verkar kul - det känns som maskerad för mig. Och vi vill inte gifta oss som några andra än de vi är.

• Aniara4
    MrsT2011 skrev 2011-03-21 14:54:32 följande:
    Därmed inget ont mot er som väljer lite mer crazy bröllop, ös på bara! Det fina är ju att man får välja helt efter eget huvud hur man vill ha det!
    Absolut! Känns det rätt för brudparet så är det ju rätt, per definition liksom.

Färgtema tycker jag är en annan sak, nåt måste man ju liksom ha på sig (och på bordet), och då är det väl kul om det matchar. Fast det är inte heller nödvändigt om man inte vill! Tungan ute
Svar på tråden Tema som (inte) speglar brudparet?