Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Längd på brudtärnans klänning? Betalar ni?

Jag tycker att kutymen spelar mindre roll, det viktigaste är att bruden och tärnan kan enas om färg, längd och modell som båda gillar. Betalning tycker jag beror på respektive tjejs ekonomi, samt hur höga krav man har som blivande brud.

När jag var tärna betalade jag min klänning själv, jag har en betydligt högre lön. Bruden önskade en lång klänning som matchade färgtemat, vi satte en budget på max 1500 kr. Jag hade tur och hittade en balklänning för 1200 kr på blocket.

Nu ska samma tjej vara tärna på mitt bröllop, och av olika anledningar har hennes ekonomi försämrats. Alltså vill jag inte kräva att hon också köper själv, men jag är heller inte jättesugen på att lägga en massa pengar på hennes klänning eftersom jag köpte min tärnklänning själv.

Lösningen är briljant: Hon lånar en av mina festklänningar, samt ett smyckeset som passar till. Klänningen är endast använt vid tre olika bröllop som jag varit gäst på, känns som en lustig detalj och extra roligt för både henne och mig. Det är en enkel men hellång klänning som passar perfekt till min långa klänning och huvudblomman i brudbuketten (min favoritblomma).

Svar på tråden Längd på brudtärnans klänning? Betalar ni?