• Kattpoet

En sten föll från mitt bröst...

Och om du vill verkligen skriva  av henne som vän, så ger du efter på skulden, men  gör det det genom att skicka henne ett födelsedagskort när hon fyller år och med hela beloppet som en avskriven skuld.

Då behöver du aldrig mera oroa dig för henne och  jag lovat dig , det är värt varenda öre. 

• Kattpoet

Chicita, det är därför du skickar det som  presentkort på födelsedagen, det svider mest för en girig människa.
    Vi hade en tjej som lånade 2000 kr av oss, men aldrig hade råd att betala av, även om hon köpte kläder och tatts.
    Så när hon tog studenten gav vi henne ett student kort där hon fick hela skulden av löst.

Hennes mor läste upp alla kort för släkten även detta och sedan tittade de konstigt på dottern  och vi har inte hört av henne sen dess.  

Väldigt skönt eftersom hon hela tiden lyckades nässla in sig hos oss.  
    Vet hennes man om hennes skuld? 

• Kattpoet

Berätta för honom om skulden och  se vad som kan göras innan du skriver av den.

• Kattpoet

Då ska du skriva av dem från vänlistan.  Jag är tjejen som  har berättat för folks föräldrar om deras barns skulder, när jag  kännt mig utnyttjad.
    Men det är jag det, jag brukar bara säga ja jo vi är inte vänner längre eftersom hon/han bara lånade av mig hela tiden och aldrig betalade tillbaka. 

• Kattpoet

Jag faktiskt fått tillbaka pengar på så satt av föräldrar, en kille skulle åkt till Mallorca med sin föräldrar, de istället gav mig pengarna och så var lånet löst och han fick vara hundvakt istället.

• Kattpoet

Såna människor behöver man inte ha som vänner, jag är lite brutal av mig men varje vår städar jag bort vänner som inte brytt sig om mig eller hört av sig fast de kunnat.

När det är bara  jag som ger och  leker dörr matta och försöker hålla kontakten ja då åker de som vänner. 

• Kattpoet

Vissa personer slutar jag bara höra av mig till och sen ser jag vad som händer och ibland kommer de tillbaka från bekantskapens ytterkretsar till att bli goda vänner.

Jag brukar ge människor 3 chanser innan de åker ut men vissa så som din vän hade bara fått en. 

Svar på tråden En sten föll från mitt bröst...