En sten föll från mitt bröst...
Underbart att höra, klart att det är hemskt att behöva säga upp kontakten med folk, men du kommer må så bra som du mår nu för all framtid, jag lovar! Modigt av dig, delar verkligen din glädje!
Underbart att höra, klart att det är hemskt att behöva säga upp kontakten med folk, men du kommer må så bra som du mår nu för all framtid, jag lovar! Modigt av dig, delar verkligen din glädje!
Precis, och dåligt samvete ska man bara slänga ut genom fönstret utan att öppna det. Man ska ALDRIG ha dåligt samvete för att man prioriterar sitt eget välmående när den andra personen bara beter sig uselt.
Jag sa upp bekantskapen med en tjej för tio år sedan. Hennes självgoda beteende var väl ok så länge vi bodde på varsitt håll, men när jag träffade en kille som bodde i samma stad som hon och jag flyttade dit för hans skull, då orkade jag inte längre. Hon hörde av sig hela tiden och till slut sa jag att vi inte hade något gemensamt och att jag föredrog att inte träffas.
Jävlar vad ledsen hon blev. Och inte blev det bättre när en annan tjej från samma gäng gjorde exakt samma sak mot henne två år senare. Endast en tjej i vårt gamla gäng har hållit kontakten med den jobbiga tjejen, och en massa folk (bland annat tjejens pojkvän) har gjort sitt bästa för att få oss att må skit över hur vi behandlade henne.
Men när jag tvingades umgås med henne en hel dag på vår gemensamma väns möhippa, då insåg jag att jag gjort rätt från början. Jag hade gått under av irritation och frustration om jag skulle fortsatt umgås med denna människa.
Man ska följa sina instinkter, rensa i sina relationer och satsa allt man orkar på de relationer som verkligen betyder något, de relationer där man känner att man verkligen vill ge av sig själv och där man får tillräckligt mycket tillbaka.