• Sarastiko

Kan inte hitta buketten med stort B! hjälp mig!

Jag vet inte vad jag vill ha för bukett.. Eller jo jag vet vad jag vill ha i. Det ska vara vita rosor och lite murgröna. Vitt och grönt helt enkelt. Men kan inte bestämma mig för modell o form..

Har letat runt men hittar ingen som är wow.

Vad tycker ni jag ska ha för någon, vad passar till klänningen. Behöver verkligen tips. Vill vara lite förberedd när jag kommer till floristen i april! =)

• Svar på tråden Kan inte hitta buketten med stort B! hjälp mig!
  • förlovadflicka

Jag ska ha en sån här fast i rött :)  och så ska jag ha hjärtan på tråd (alltså som liten murgröna) som är lindat runt  och hänger ner under och så röda bär som hänger ner också i guldtrådar... (vi gifter oss i oktober och har hösttema) :)

• frallan

Jag vet inte hur hårt du bestämmt dig för just rosor och murgröna... men personligen tycker jag det är super vackert med buketter med många olika sorters blommor fast i en färg, jag tycker det blir intressantare och mer tre dimensionellt... fast blommor är ju lika personligt som underkläder
    Jag tycker den här buketten är jätte fin och jag gillar de gröna nyanserna ihop med det vita...
  • Hvitveis

Vilken fin brudklänning du har valt, snygg fasongGlad Vit eller ivory?
    Skall du ha vår/sommarbröllop? Lättare att tipsa om blommor då:)

Always
  • Melóra

Något i den här stilen kanske? Glad

• Sarastiko

Åh tack för all hjälp.. Klänningen är ivory formad.. Angående om rosor, så vill jag helst ha det då det återkommer i dukning, tårta m.m :) o murgröna för att jag vill ha lite mörkare grön nyans :) Och vi gifter oss 23 juli :))

• Sarastiko

Inte ivory formad men färgad.. Hehe trött och kollar Vasaloppet samtidigt ;)

• passionsblomman

De här frågorna du har, är precis vad din florist ska hjälpa dig med och inspirera runt när du går dit för konsultation. Du vet redan alldeles tillräckligt med det du har med dig i fråga om vad du gillar för blommor. När ni pratar vidare och du visar henne hur klänningen ser ut osv kommer skapandeprocessen igång. Det är er kommunikation som är viktig, inte att du kommer med en färdig idé. (Känner du att ni inte "lirar" så byt florist!)

Som florist tycker jag faktiskt det är roligare att få vara en del i processen och komma med infallsvinklar och idéer, inte bara kopiera det någon annan redan gjort. ("exakt precis en sådan här bukett vill jag ha") 

Mycket mer unikt, individuellt och konstnärligt -och med maxad wow-känsla från bruden!-blir det oftast om man får lite frihet att vara med och visa både vem bruden och man själv som hantverkare är.{#emotions_dlg.flower} "Exakt precis det här var det jag aldrig kunde drömma om att det var jag ville ha-den är hundra gånger finare än jag kunde tänkt ut"
    DÅ är det roligt att vara florist....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Sarastiko
    passionsblomman skrev 2011-03-06 12:05:11 följande:
    De här frågorna du har, är precis vad din florist ska hjälpa dig med och inspirera runt när du går dit för konsultation. Du vet redan alldeles tillräckligt med det du har med dig i fråga om vad du gillar för blommor. När ni pratar vidare och du visar henne hur klänningen ser ut osv kommer skapandeprocessen igång. Det är er kommunikation som är viktig, inte att du kommer med en färdig idé. (Känner du att ni inte "lirar" så byt florist!)
    Grejen är att vi gifter oss i en liten by med en florist, om jag ska kontakta någon annan blir det 15-20 mil bort ;) därför jag vill ha något på ett ungefär vad jag är ute efter hehe

och där vi ska vara ligger 120 mil från där vi bor nu. Vi ska upp vid påsk och sen nästa gång vi är där är en vecka innan bröllopet så jag kan inte träffa henne så mycket innan ;)
  • MrsT2011

Själv bestämde jag mig i ett tidigt skede för att det absolut skulle vara en droppformad bukett. Om du gillar detta kommer här en drös med inspiration. Jag har bokat en bukett som är lika stor och tät som kronprinsessans, men med helt andra blommor. Lycka till!!

• passionsblomman
    Sarastiko skrev 2011-03-06 12:12:45 följande:
    Grejen är att vi gifter oss i en liten by med en florist, om jag ska kontakta någon annan blir det 15-20 mil bort ;) därför jag vill ha något på ett ungefär vad jag är ute efter hehe

och där vi ska vara ligger 120 mil från där vi bor nu. Vi ska upp vid påsk och sen nästa gång vi är där är en vecka innan bröllopet så jag kan inte träffa henne så mycket innan ;)
    Mailkontakt och växla tankar via nätet då? Det hade jag absolut velat själv både om jag var din florist och om jag vore du. Skicka bilder på din klänning och beskriv dig som person. et är mycket bättre att NI två har en dialog, än att du ska leta helt ensam eller förlita dig på okänt forumfolk. Ju tydligare bild hon får av dig och vad du har för stil, desto lättare kommer processen att bli.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Sarastiko
    Moemoe skrev 2011-03-05 23:47:17 följande:
    Öh, nu vet jag inte varför mitt inlägg blev tomt, hade länkar till bilder och så... Testar igen:

blogg.aftonbladet.se/brunettdonna/2010/05/vac...

www.blomsterstudion.se/kategori.php?kategori=... ( bukett nr 125 bland annat)

minlivsstil.blogg.se/brllop.html (längre ner på sidan finns en söt som är vid och rosa, men då kan du ju ersätta de rosa med vitt)

Hoppas du hittar din dröm bukett!
    gillade dessa

• Moemoe

Sarastiko skrev 2011-03-06 12:32:08 följande:

gillade dessa

Ja, dem är jättefina! Gillar den till höger mest, men jag är svag för runda buketter och brudslöja Flört
  • Sarastiko

Ja jag fastnade faktiskt mest för den jag med Skrattande
    vi får se hur det blir men tack för hjälpen. Hjälpte verkligen =)

Svar på tråden Kan inte hitta buketten med stort B! hjälp mig!