Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Kan inte hitta buketten med stort B! hjälp mig!

De här frågorna du har, är precis vad din florist ska hjälpa dig med och inspirera runt när du går dit för konsultation. Du vet redan alldeles tillräckligt med det du har med dig i fråga om vad du gillar för blommor. När ni pratar vidare och du visar henne hur klänningen ser ut osv kommer skapandeprocessen igång. Det är er kommunikation som är viktig, inte att du kommer med en färdig idé. (Känner du att ni inte "lirar" så byt florist!)

Som florist tycker jag faktiskt det är roligare att få vara en del i processen och komma med infallsvinklar och idéer, inte bara kopiera det någon annan redan gjort. ("exakt precis en sådan här bukett vill jag ha") 

Mycket mer unikt, individuellt och konstnärligt -och med maxad wow-känsla från bruden!-blir det oftast om man får lite frihet att vara med och visa både vem bruden och man själv som hantverkare är.{#emotions_dlg.flower} "Exakt precis det här var det jag aldrig kunde drömma om att det var jag ville ha-den är hundra gånger finare än jag kunde tänkt ut"
    DÅ är det roligt att vara florist....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Sarastiko skrev 2011-03-06 12:12:45 följande:
    Grejen är att vi gifter oss i en liten by med en florist, om jag ska kontakta någon annan blir det 15-20 mil bort ;) därför jag vill ha något på ett ungefär vad jag är ute efter hehe

och där vi ska vara ligger 120 mil från där vi bor nu. Vi ska upp vid påsk och sen nästa gång vi är där är en vecka innan bröllopet så jag kan inte träffa henne så mycket innan ;)
    Mailkontakt och växla tankar via nätet då? Det hade jag absolut velat själv både om jag var din florist och om jag vore du. Skicka bilder på din klänning och beskriv dig som person. et är mycket bättre att NI två har en dialog, än att du ska leta helt ensam eller förlita dig på okänt forumfolk. Ju tydligare bild hon får av dig och vad du har för stil, desto lättare kommer processen att bli.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Kan inte hitta buketten med stort B! hjälp mig!