• fiffoline

Jag hittar ingen frisör och make up (Sthlm norrort) Hjälp!!!!

HEJ!
    Är det någon som kan hjälpa mig med rekommendation om var man kan göra hår o make up i sommar när jag gifter mig? Vem/vilka är bra? Å var kan man få ett fast pris? Många frisörer tar timpris, å jag har ingen lust att sitta och känna mig stressad i frisörstolen på den stora dagen för att det tar "lång tid"... jag vill veta innan vad det kostar. Dessvärre är det rätt få salonger som har en hemsida har jag märkt, å man kan ju inte ringa runt till alla.
    Jag bor i Uppl Väsby och gifter mig i Sollentuna. Så där i krokarna får gärna salongen ligga. Måste väl vara någon som gift sig på senare tid i norrort??
    Snälla, jag är jättetacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Jag hittar ingen frisör och make up (Sthlm norrort) Hjälp!!!!
  • Skumboll

Kanske någon makeup artist / hårstylist som kan komma till dig istället, de har ofta fasta priser. 
    Annars vet jag en salong i väsby som sägs vara bra.  

• Sackhina

Vet en tjej som heter Heli tarima (osäker på stavningen) tror att hon finns där i krokarna hon gör makeup. Har sett att hon har anons här på BT!

• marnys

Jag bor också i Väsby och gifter mig här i sommar. Varför vill du ha i Väsby? Jag ska göra mitt hår och smink inne i stan. Tärnorna följer med då så blir det lite bubbel och så  =) kommer även ta på mig klänningen där.
    Sen blir det någon form av transport, tar ju inte mer än en halvtimme =)

Du behöver nog inte känna dig stressad om de tar betalt per timme. De flesta som jag vet vill alltid göra en provsminkning/provuppsättning, då märker du hur lång tid det tar.

Hoppas du fick lite råd =)

• fiffoline

Hej,
    tack för tipsen, ska kolla upp dem! =)

marnys - jag vill helst ha i norrort för att det ligger närmre. Jag ser en fördel i att inte behöva åka massa fram o tillbaka på själva bröllopsdagen. Så därför frågar jag efter bra frisörer i norrort. Känns som det borde finnas en uppsjö, det gäller bara att hitta dem!

Tack igen allihopa!

• Madeleinefrisör

Hej hej :) Jag jobbar som frisör i både Enskede och i älta, men jag brukar även åka hem till bruden om de skulle behövas :) Jag heter Madeleine och är 20 år, jag brinner för mitt yrke och inte minst bröllop, uppsättning, smink och att man får ta del av en persons lyckligaste dag i livet :) Om du tycker att jag låter intressant så får du jättegärna höra av dig här, eller på Madeleine@salongvillarp.se eller på 0735 132712 Ha en fin dag Madeleine villarp

• Fashionmakeup

Eftersom jag har gjort lite egen research kring det här ämnet så vill jag gärna dela med mig till er blivande brudar!
    Jag är utbildad makeup-artist och har jobbat inom tv och mode och alla möjliga sminksammnhang. Dom som är frisörer och MUA:s är inte på samma "nivå" som frilansande make-up artister. Man blir lurad om man betalar 3000 för en MUA på en salong. Det är en stor skillnad i kvaliteten på att enbart jobba på salong och vara frilansande på heltid. Jag har sett hur flera jobbar och vad dom har för tips... Om man jobbar under den devisen att "vissa" passar i "vissa saker" osv har man egentigen inget i den här branschen att göra!
    Det finns inget sånt!
    Har sett flera  bilder på en sminkning som bara är  "godkänd" och hört hur nöjda brudarna är-men det är enbart för att dom inte har något att jämföra med! En brud ska inte nöja sig med "godkänd" utan MVG.

• kay
    Fashionmakeup skrev 2011-04-12 13:47:43 följande:

Eftersom jag har gjort lite egen research kring det här ämnet så vill jag gärna dela med mig till er blivande brudar!
    Jag är utbildad makeup-artist och har jobbat inom tv och mode och alla möjliga sminksammnhang. Dom som är frisörer och MUA:s är inte på samma "nivå" som frilansande make-up artister. Man blir lurad om man betalar 3000 för en MUA på en salong. Det är en stor skillnad i kvaliteten på att enbart jobba på salong och vara frilansande på heltid. Jag har sett hur flera jobbar och vad dom har för tips... Om man jobbar under den devisen att "vissa" passar i "vissa saker" osv har man egentigen inget i den här branschen att göra!
    Det finns inget sånt!
    Har sett flera  bilder på en sminkning som bara är  "godkänd" och hört hur nöjda brudarna är-men det är enbart för att dom inte har något att jämföra med! En brud ska inte nöja sig med "godkänd" utan MVG.

Håller absolut med. Har jobbat som make-up artist i flera år och sett vad andra frisörer som kallar sig sminköser åstakommit. Inte tillräckligt bra helt enkelt. Jag tipsar alla brudar att hitta ne make-up artist från en make-up skola. Man kan gå in på hemsidan och kontakta en elev för en provsminkning. Ett exempel är makeupstudion.com
Svar på tråden Jag hittar ingen frisör och make up (Sthlm norrort) Hjälp!!!!