• förlovadflicka

Visa hela era outfits!

Gillar verkligen klänningstråden där alla visar sina klänningar men jag tycker det skulle vara kul med en tråd där man visar allt man ska ha på sig! Dessutom kanske man kan få förslag på vad man kan ha om något saknas. Jag börjar då...

Min klänning som ska sys upp kommer att vara i stil med den här (Rembo Stylings Libelle)

Den här koftan är beställd från etsy.com och ska ha en röd rosett istället för rosa.

Den här rosetten är också från etsy och den ska jag ha i håret. 

Till den här frisyren:

Jag har beställt de här skorna från sonjasbrides.com

Och ska ha ett sådan här armband från alti.se med bara två rader i röda toner

(Lägger resten i ett inlägg, den verkar inte vilja ladda upp fler bilder... 

• Svar på tråden Visa hela era outfits!
  • Zelmah

Min klänning:

Skorna

Frisyren

Min birdcage:

ringen i rött guld

eventuellt dessa smycken, om inte ett  vanligt men långt pärlhalsband och pärlörhängen i ivory

Buketten blir nån slags blandning av dessa:

• förlovadflicka

Zelmah: Fantastisk outfit!!! Tycker definitivt att du ska ta halsbandet med kamén, om det passar till ringningen på klänningen, det var helt otroligt fint!! Etsy eller? 

• Zelmah
    förlovadflicka skrev 2011-03-29 21:57:02 följande:
    Zelmah: Fantastisk outfit!!! Tycker definitivt att du ska ta halsbandet med kamén, om det passar till ringningen på klänningen, det var helt otroligt fint!! Etsy eller? 
    yepp, Etsy it is! Halva outfiten e därifrån hehe, både klänningen och birdcagen med Skrattande Älskar etsy, de har så sjukt mkt fint!

Ja, det blir nog det halsbandet men jag får testa hemma när det kommit o se hur det ser ut. Pärlsmycken har jag redan gamla ärvda sen innan så funkar det inte så tar jag bara dem. Men tycker att detta halsbandet knyter ihop fint med de gråa skorna :)
    Ringningen på klänningen går ju ända upp med själva spetsen medan den undre är mer urringad så halsbandet kommer ligga ovanpå oavsett vilket jag väljer. Det funkar iaf med pärlorna utan att se konstigt ut. De hade ju så på 20-talet med, att halsbandet hängde över ringningen. Blir nog bra :)
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-03-29 22:37:19 följande:
    yepp, Etsy it is! Halva outfiten e därifrån hehe, både klänningen och birdcagen med Skrattande Älskar etsy, de har så sjukt mkt fint!

Ja, det blir nog det halsbandet men jag får testa hemma när det kommit o se hur det ser ut. Pärlsmycken har jag redan gamla ärvda sen innan så funkar det inte så tar jag bara dem. Men tycker att detta halsbandet knyter ihop fint med de gråa skorna :)
    Ringningen på klänningen går ju ända upp med själva spetsen medan den undre är mer urringad så halsbandet kommer ligga ovanpå oavsett vilket jag väljer. Det funkar iaf med pärlorna utan att se konstigt ut. De hade ju så på 20-talet med, att halsbandet hängde över ringningen. Blir nog bra :)
    Ja, det har du rätt i, då passar det ju vintageandan också :) 
  • Fossing77

Ja jösses! Etsy är livsfarligt! ;)

• CStar11
    S2011 skrev 2011-03-07 13:28:47 följande:

Frisyren är jag ännu osäker på (men inne på något som liknar den i TS - så himla fin!) och slöjan har jag ingen bild på (mammas gamla), tyvärr.. 

Vilka vackra smycken! Får man fråga var du har köpt dom?
  • Potter
    sweire skrev 2011-03-26 10:59:37 följande:

tror jag ska ha dessa smycken

Va fint det blir!!
    Är det köpta smycken eller har du fått/ärvt dom? Om  dom är köpta får man fråga vart?? =) Halsbandet är ju helt underbart !!  =)

Vacker som en dag blir du!!
  • MartinaRickard

Här kommer min outfit=) vi gifter oss den 9:e juli

Blommorna ska inte ha den färgen, utan svart/vita och pärlbandet ska vara i vitt

• MartinaRickard

Råkade klicka på fel knapp, här kommer resten;)

Svar på tråden Visa hela era outfits!