• Etheleglin

Naglar; långa eller korta, målat eller omålat?

Hur skall ni ha naglarna på bröllopsdagen?

Jag har otroligt svårt att bestämma mig; jag har alltid korta naglar till vardags bortsett från när jag glömmer att klippa dem. De blir lätt långa, och är väldigt hårda. Jag får liksom "lösnaglar" till utseendet, fast det är mina egna naturliga naglar.

Jag funderade på att göra fransk manikyr, men jag tycker inte att blanka naglar är speciellt snyggt. Och inte heller gillar jag när topparna blir för vita. Så därför funderar jag på att bara låta de bli lite längre och sedan ha de omålade. Men formen? Borde jag fixa de ändå? Har inte tid att gå och pröva på salong eftersom jag precis klippt korta naglar och gifter mig i tid till att de blir långa igen.

Alla tips, råd och idéer ni kan ge är jag tacksam för!

(Skriv gärna en kommentar om hur din partner gör, ska han/hon fixa naglarna? Hur kommer det se ut?) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Naglar; långa eller korta, målat eller omålat?
  • MrsT2011

Jag har bokat fransk manikyr, men tänker inte spara till hur långa som helst utan mer lagom, mardrömmen är ju att de bryts precis innan eller under bröllopet!

• Sebastiána

Jag har långa naturliga naglar och jag tänker inte klippa dem korta till bröllopet i onödan. Jag har aldrig fått till det bra med fransk manikyr vare sig på salong eller hemma. Det vita lacket tar sååå lång tid att torka. Det blir nog något ljust och diskret (till skillnad från de röda lacker jag brukar ha ).

• Sebastiána

TS, du kan ju göra fransk manikyr med ett lack som inte är helt vitt!

• Emsie

Jag tycker personligen att målade naglar är snyggare och ser mer "vårdat" ut än omålade, det finns ju massor av olika färger, du kan ju ta ett diskret lack, tex ljust rosa mot beig som är lite halvtransparent. Men du ska ju ha det som du känner dig finast i! Sen finns det ju toplack som gör att naglarna ser matta ut som man kan måla över vilket lack som helst om du inte gillar den blanka ytan som det i regel blir när man målar naglarna. Längdmässigt tycker jag nog det är snyggast med lite lagom långa inte "klor" och inte helt avklippta heller.

• IdaPierre

jag kommer göra en nagelförlängning då mina naglar lätt bryts. men ja kommer inte göra dom jätte långa utom lagomt långa. Hade långa en gång o ja kunde ju inte ens knäppa knappen på jeansen..haha så det får bli lagom :)
    fransk manikyr kommer ja välja oxå. Tycker det är så fint.

• cajsalouise

Har du provat det nya Gelish? Det är som vanligt nagellack men som håller jättelänge...

• Rickina

Jag har alltid långa fransk manikyr så det blir "som vanligt".

• Sebastiána
    cajsalouise skrev 2011-03-07 11:07:36 följande:
    Har du provat det nya Gelish? Det är som vanligt nagellack men som håller jättelänge...
    Fast det kommer ändå att se fult ut efter en vecka. Lacket kanske inte flagnar, men nageln växer och då syns en omålad kant närmast nagelbandet.
  • Semlorna

Ska ha korta naglar målade i ett lack i naturlig färg åt det rosa hållet.

• MrsT2011

Om jag går på fransk manikyr den 31 maj och bröllopet är den 4 juni, kommer det hålla sig snyggt under dessa fyra dygn? Jag kommer självklart vara väääääldigt försiktig...

• Invincible

Ungefär såhär kommer mina naglar  att se ut. Ganska exakt precis så, faktiskt - det är mina naglar på bilden. Flört Dock kommer jag ev. ha en rosa-aktig ton på naglarna som dämpar det vita lite just den dagen.

*Älskar fransk manikyr*

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • eigollet

Såhär ville jag ha mina! Det är mina egna äkta naglar men målade på salong. Så jag röstar på korta med fransk manikyr!Skrattande
  • TheD

Fransk manikyr är skitsnyggt!!!!!! Och när jag har det känner jag mig riktigt fin ;) Så det ska fixas innan bröllopet.

• queenelin
    Etheleglin skrev 2011-03-07 09:47:11 följande:
    Hur skall ni ha naglarna på bröllopsdagen?

Jag har otroligt svårt att bestämma mig; jag har alltid korta naglar till vardags bortsett från när jag glömmer att klippa dem. De blir lätt långa, och är väldigt hårda. Jag får liksom "lösnaglar" till utseendet, fast det är mina egna naturliga naglar.

Jag funderade på att göra fransk manikyr, men jag tycker inte att blanka naglar är speciellt snyggt. Och inte heller gillar jag när topparna blir för vita. Så därför funderar jag på att bara låta de bli lite längre och sedan ha de omålade. Men formen? Borde jag fixa de ändå? Har inte tid att gå och pröva på salong eftersom jag precis klippt korta naglar och gifter mig i tid till att de blir långa igen.

Alla tips, råd och idéer ni kan ge är jag tacksam för!

(Skriv gärna en kommentar om hur din partner gör, ska han/hon fixa naglarna? Hur kommer det se ut?) 
    Jag håller med dig, jag tycker också att kritvita nageltippar ser lite konstlat ut. Ett tips (som dessutom är budget så det förslår) är att köpa H&Ms nagellaxk "Pink mist" och måla ett eller två lager över hela nageln och sedan dra ett streck längs med nageltippen, så att denna blir lite vitare än resten av nagel, a'la fransk manikyr.

Gärna ett överlack och ett underlack också, Viva la Diva har bra och prisvärda alternativ.

Pink mist-färgen ger nageln en matt och lite mjölkig yta, ser omålat men fräscht och fint ut, speciellt fint till brunbrända sommarhänder.

Det går snabbt att måla själv (även om man inte är jättevan) och man behöver inte vara särskilt nogrann eftersom kontrasten inte är så synlig.

Själv kommer jag köra på korta naglar i någon mörk färg (gifter mig i oktober). Mina naglar är hopplöst korta och dessutom pyttesmå, fast jag känner mig otroligt naken utan nagellack.

Lycka till!
  • Sebastiána
    queenelin skrev 2011-03-08 11:46:54 följande:
    Jag håller med dig, jag tycker också att kritvita nageltippar ser lite konstlat ut. Ett tips (som dessutom är budget så det förslår) är att köpa H&Ms nagellaxk "Pink mist" och måla ett eller två lager över hela nageln och sedan dra ett streck längs med nageltippen, så att denna blir lite vitare än resten av nagel, a'la fransk manikyr.

Gärna ett överlack och ett underlack också, Viva la Diva har bra och prisvärda alternativ.

Pink mist-färgen ger nageln en matt och lite mjölkig yta, ser omålat men fräscht och fint ut, speciellt fint till brunbrända sommarhänder.

Det går snabbt att måla själv (även om man inte är jättevan) och man behöver inte vara särskilt nogrann eftersom kontrasten inte är så synlig.

Själv kommer jag köra på korta naglar i någon mörk färg (gifter mig i oktober). Mina naglar är hopplöst korta och dessutom pyttesmå, fast jag känner mig otroligt naken utan nagellack.

Lycka till!
    Vilket superbra tips! Jag brukar inte köpa Isadoras produkter eftersom jag vet hur de behandlar personalen, men jag kan göra ett undantag
Svar på tråden Naglar; långa eller korta, målat eller omålat?