Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

vad kan det kosta?

1500 kr är alldeles för lite i vilken stad som helst! Generellt ska du nog räkna med åtminstone 2000 kr för en droppe (om den inte är väldigt liten och byggd bara av lite billigare blommor. Victorias bukett har garanterat gått lös på flera tusen, precis som Mrs T säger. Den innehåller verkligen mängder av blommor och dessutom dyra sorter.
    Alla tre buketterna är maffiga och blomrika. Det kostar oavsett blomval, då det behövs många blommor. Det är inte ens alltid de dyrare blommorna blir dyrast i slutänden, då man inte använder lika många av dem.

Mitt bästa tips för att hålla priset nere, är att du lämnar fria händer till floristen att åstadkomma själva känslan och stilen med vad hon kan få tag i till bäst pris. Bilderna visar ju väldigt tydligt vad du är inne på för spår.
    Ska hon förbeställa exakta sorter för att garantera just precis den och den blomman, så kommer det att kunna dra iväg ordentligt. Detta för att det man förbokar generellt brukar bli dyrt då odlare och alla i grossistleden kan sätta priserna helt efter eget huvud.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Det är orkidéer i den sista, och något mer jag inte kan se vad det är. Du ska räkna mellan 2000-2500 för en bukett i den stilen, beroende på var du bor.
    Pingstliljor rekommenderar jag inte i en droppe. De är vare sig vanliga som snitt eller lätta att arbeta med i oasis.

• passionsblomman

Jag upprepar mitt tips. Det är inte alls säkert att en blomma som generellt är billig verkligen blir det ifall det måste till en specialbeställning. Du sa ju att det inte är så noga med blommorna? Då tycker jag du följer mitt råd som florist och överlåter just det till floristen. Det BLIR bäst pris då, och det brukar förövrigt bli snäppet mer kreativt än vad gemene brud själv lyckats fundera ut.

Vitt är en jättestor färg i blomvärlden och det finns massor av sorter. Släpp det till floristen! Tänk om hon får chans på superfina orkidéer på fyndpris? Eller någon nyhet som vare sig hon eller du kunde veta om? Stilen och storleken är det ni främst behöver ha pratat ihop er om.

Svar på tråden vad kan det kosta?