KirsiLaa skrev 2012-01-25 06:57:08 följande:
Jag blir illa tvungen att ta mig till både Ursulas och Ruths idag. Efter att ha testat min kinaklänning igen, med underkläder, har jag kommit fram till att jag inte kan ha den. En halvtimme framför spegeln visar en hel massa fel.
Kläningen satt visserligen mycket bättre med korsetten under, men den är fortfarande på tok för kort. Den måste fortfarande sys in en hel del. Och nu såg jag också att korsetten sticker ju fasen upp en 10 cm ovanför klänningskanten på ryggen. SUCK! säger jag bara. Jag hade accepterat många varianter av förlängning av klänningen, men att på något vis ändra så att den går högre upp i ryggen känns som ett alldeles för avancerat jobb. Dessutom vekrar ingen vilja sy i en klänning som har prälor och paljetter.
Inte fungerade boleron heller. Den är ju alldeles sned i framkanterna vid axlarna där. Så jag kan inte använda den för att dölja den uppstickande korsetten.
Så ett sista desperat försök till butikerna i stan för att se om det finns något nytt sedan förra gången jag besökte butikerna och provade halva sortimentet. Det känns som att jag får ge upp det där med röd klänning... :/ Och hittar jag ingen klänning idag så blir det fasen ingen klänning alls.
Har du kollat i deras kataloger och så också? När jag beställde min klänning på Ruths så visade det sig att man kunde välja färger lite hej vilt hos Nixa (där min klänning kommer ifrån) men jag valde ändå det som var på bilden i katalogen. Har du frågat om man kan beställa andra färger? Lycka till!