MochR skrev 2012-01-21 20:40:14 följande:
vi har också prelbokat Olzons verkar jätte bra men de kunde inte säga säkert förrens i mars då de visste mer om semestrar... vi fick priset 9000kr!
Vi fick priset 8500:- + ev reskostnader...kanske det var detta de räknade in erat pris?
Jag tittade på en klänning förra fredagen på Ruths, jätte enkel och fin. Slät klänning och en bakåtvänd spettsbolero om ni förstår hur jag menar... så elegant. gillade den verkligen. Skulle kostat 7000:- att köpa inkl. att få den justerad så den skulle sitta perfekt.
Men när jag kom hem så började jag beskriva den för min sambo och då tyckte ahn den lät jätte tråkig och ful...fick då visa en bild min svägerska tagit med mobilkameran och då säger han att han inte gillade den alls...
Tvingade med mina tänor ner igen till Ruths i lördags och provade klänningen igen... gillade den fortfarande men den var lite trång så mina rester från mamma magen syndes igenom tyget lite och jag tyckte mina höfter såg väldans breda ut.. (allt jäkla självtvivel komemr väl från att man vill att ens käresta ska tycka man är fin på bröllopet m.m?)
Började prova några andra klänningar och hittade en Eddy K klänning som var extremt tjock och välsydd och trollade bort mina höfter helt...såg ut som en galet slank 20-åring
prislapp 13.900:- och så hittade jag DRÖMKLÄNNINGEN! En Phil Colins helt i spets...tjockt tyg och den satt galet bra och jag kände mig bekväm och fin. kostade 14.000:-
Känns som vi budgeterat helt galet på klädesfronten då jag hade hoppats hyra för runt 4-5000:- men de verkar inte som det finns...alla jag gillar verkar bara gå att köpa...
Jäkla skit...aja ska försöka lura med päronen att kolla på klänningarna kanske de vill vara med och sponsra lite...