Inlägg från: Värmland2011 |Visa alla inlägg
  • Värmland2011

Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

Hej!
    Vi ska också gifta oss borgerligt och för oss är det en stor grej bara att gifta sig. Vi ska vara hemma i trädgårn med de närmaste släktingarna. Vi börjar med lite mingel innan själva vigseln med lite färsk frukt, ost och kex. Sedan efter så kommer själva vigseln med en kvinnlig vigselförättare från kommunen. Vi har ännu inte träffat henne så upplägget är inte klart men jag/vi har lite idéer hur jag/vi vill att det ska vara, hon ska få avsluta våran vigsel med en sak som vi alltid säger till varandra. Som sista grej ska vi ha Ted Gärdestads "För kärlekens skull". Jag håller på att berabetar min syster att hon ska spela nåt på gitarr men jag vet inte om det blir så. Efter vigseln blir det mat och dryck bestående av buffé i partytält i trädgårn.

• Värmland2011
    Kit73 skrev 2011-03-08 12:03:10 följande:
    OJ så fint det låter. Mingel innan vigseln, varför har vi inte tänkt på det??
    Bra där!
    Ja  det här är så som vi vill ha vår stora dag. Tanken med mingel innan vigseln var att det ska bli lugnt och avslappnat OCH om det är någon som är lite försenad så klampar inte den in i själva vigseln.
  • Värmland2011
    Alex84j skrev 2011-03-09 08:56:48 följande:
    Roligt med fler som är inne på borglig vigsel =).
    Finns det fler än vi som vill ha en lite mindre vigsel där endast familj närvarar?
    Vi ska ha en mindre vigsel i vår trädgård med närmsta släkten och vi blir max 18 personer.
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!