Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
Kul tråd! Vi gifter oss också "på riktigt" trots att det inte är i kyrkan. Har aldrig velat blanda in gud i mitt bröllop, även om jag förstår andra som gör det, då det trots allt är högtidligt.
En klar fördel med vårt borgeliga bröllop är att man inte behöver lägga vigseln så tidigt, vi gifter oss på midsommardagen i år och då vi inte har några transportsträckor kyrka-festplats har vi satt vigseln kl 18. Så att alla kan fira midsommarafton någorlunda iaf ;) De som vill är välkomna att fira den med oss också då de mesta av gästerna bor långt bort ifrån festen.
Vad långt ni har kommit i planeringen! Ett bröllop var ju inte för om ca ett år... bra jobbat!
I nuläget funderar vi på (el mest jag om jag ska vara ärlig)
Ingång: gitarr och sång "Lucky" med Jason Mraz som "ingång"
vf - ska försöka få honom att prata på lite (vet ej om vad)
en sång (hemlig) till honom från mig, tror det blir The Story - Brandi Carlile
en sång (hemlig) från honom till mig (skulle gissa på något av Kiss, haha)
vf - vigseln
Utgång: Destination Calibra - försöker få tag i en saxofonist till det
Efter det blir det mingel och brudskål, då kommer vi sätta upp en tavla som folk får måla på om de vill och ha en sorts "röda mattan"-fotografering på väg till middagen.
Vi har 65-70 gäster, inga barn. Efter middagen har vi dj, men hittar jag en saxofonist vore det kul om han kunde stanna kvar och spela till musiken. Förövrigt blir det två tärnor, två marsalker och en brudnäbb, sittande middag och ja som ett vanligt bröllop förutom något prat om gud helt enkelt.
Undrar om det blir något problem att få vigselförrättaren att prata lite extra?