Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
Hej!
Vi ska också gifta oss borgerligt, den 28 maj i Uppsala. Vigseln blir utomhus i trädgården bredvid festlokalen (de har en loge man kan vara i om det regnar). Vid ingångs- och utgångsmarschen kommer en stråkkvartett spela, Brudkör ur Lohengrin som inmarsch och Trumpet Voluntary som utmarsch och gästerna (60 inbjudna) har bänkar att sitta på. Under vigseln kommer en vän till oss sjunga två låtar med komp på akustisk gitarr, Utan dina andetag och Kärleken förde oss samman. Tänkte fylla ut själva vigseln med lite prat om kärleken, någon dikt etc... Efter vigseln blir det fördrink och sedan trerätters inne i festlokalen. På kvällen ska ett storband jag varit med i förut spela, så då blir det massor med vals och foxtrot! =)
Jag är så himla nöjd med vårat upplägg! Tråkigt nog anser blivande svärmor att det bara är kyrkliga vigslar som "räknas", men vi ska nog visa henne... Men, hon tror att borgerlig vigsel betyder två minuter i stadshuset utan gäster och förstår inte ritkigt hur vi tänkt... en anledning till att vi skulle gifta oss kyrkligt var att "för då kan jag ju ha en vit klänning"... (vilket jag ska ha...)
Men vi är nöjda, och jag är säker på att svärmor kommer ha tårar i ögonen under vigseln