Inlägg från: FruKanske |Visa alla inlägg
  • FruKanske

Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

Hej på er.

Är ny på denna sida & jag o min sambo är inte riktigt överens om hur vi ska gifta oss. Förvånad

Min sambo vill gifta sig borgligt med bara vittnen alt våra föräldrar & respektive syskon & barn. Sen bara gå ut och äta på en resturang med dom!

Jag vill gifta mig i kyrkan, med en fest efteråt för släkt & vänner.

Men samtidigt så är vi typ 80 personer om vi ska bjuda de närmsta släktingar & vänner, där e allas barn inräknade med. Åh det blir ju rätt så kostsamt, åh det är mest det min sambo tänker på; Att det är dyrt!

Så vi pratade ett tag om att gifta oss ute & ha grillfest typ, så det skulle vara mer avslappnat, inte sitta vid bestämda platser osv... Gillar inte tanken på att folk ska hålla tal & så.. men det gick med i stöpet för man vet ju aldrig hur det kommer vara för väder..
    Hmm vet inte alls hur vi ska göra.. Har ni några tips?

• FruKanske
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-10 00:18:45 följande:
    Här är lite bilder från Hovdala, finns som sagt inte många att tillgå men man kan iaf få en hum om hur det ser ut. Orangeriet ser väldigt litet ut inuti på bilden men tar tydligen upp till 60 st sittande gäster. Vi kommer dock bara ha runt 30 gäster och jag det känns lagom, jag tror det hade känts lite väl tajt med 60 gäster där inne ändå.

Det kommer vara möblerat med stolar på båda sidor av en gång som utgår från dörren längst ner på gaveln (se inne-bilden från Orangeriet), där vi kommer in.

Slottet

Orangeriet, ute

Orangeriet, inne
    åhhh va fint. Kommer bli urfint bröllop det där :) Lycka till & grattis!
  • FruKanske
    Kit73 skrev 2011-03-11 22:40:54 följande:
    Kan ni inte ha ett partytält till grillfesten då? Finns att köpa rätt stora till ok pris. Har sett begagnade sådana på blocket...
    ...Sen måste man ju inte bjuda barn den dagen!

Kanske finns det större lokal i närheten ni kan hyra till liten penning som ni själva dekorerar?!
    Japp ska sätta mig ner med sambon & diskutera lite. Fick massor med bra tips på en länk som jag skrev ut här Glad
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!