Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
Här är en till som gifter sig borgeligt 18 juni i år. Vi kommer vara utomhus vid en sjö vid mina (blivande) svärföräldrars hus i norra värmland. Om det regnar finns det en dansbana med tak i närheten som skulle kunna funka, men jag hoppas förstås på uppehåll!
Själva ceremonien är inte riktigt klar ännu, men jag vill nog att vigselförrättaren läser texten "Om kärleken och äktenskapet" av Khalil Gibran, så himla fin text! Min mammas man ska spela gitarr och sjunga "Jag ger dig min morgon". Sen vet jag inte riktigt. Vi kommer förmodligen göra entre genom att komma i roendes i en eka mot gästerna som väntar vid strandkanten, och sen går vi tillsammans med marskalk och tärnor upp mot dem. Vi har inte kommit på vad vi ska ha för musik då, det kanske blir utan musik, vi får se.
Sen har jag en idé om att jag ska läsa Nils Ferlin-dikten "Mitt hjärta är ditt" för min blivande, men jag vet inte riktigt om jag törs!
Vigseln kommer följas av fest i en lokal i närheten. Vi kommer ha ca 50-60 gäster, buffé och tårta osv. Jag har en väldigt pampig klänning med släp och hela alltet!
Jag har alltid vetat att jag skulle gifta mig utomhus om jag skulle gifta mig, och som tur var så kände min blivande precis likadant. Ingen av oss är kristna och vi har gått ur kyrkan, så det känns helt uteslutet att vi skulle välja att gifta oss kyrkligt.