Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
Jag hakar på här, behöver all inpiration jag kan få för det drar ihop sej nu!
Vi gifter oss i september, borgerligt, men kommer ändå ha det som ett "klassiskt" bröllop med fin ceremoni, stor klänning, fest, bröllopstårta etc. Vi gifter oss vid Hovdala slott, Hässleholm, och har vigseln i deras orangeri. Festen har vi i restaurang Mikkelsen som ligger i de gamla stallbyggnaderna på slottsgården och får tårtan från Fröknarnas Café som ligger i anslutning till restaurangen. Personalen tillgodoser servicen, allt från möblering och dekorering av Orangeriet till uppdukning och servering vid middagen. För oss är det viktigt att "inte lyfta ett finger" (förutom ringfingret ), på vår bröllopsdag och bara bli ompysslade en heeel dag!
Vi har planerat detta bröllop sen vi förlovade oss i maj 2009 men tycker det är svårt att veta hur vi ska lägga upp allt. Hade vi haft ett kyrkligt bröllop så hade vi ju åtminstone haft fördelen att ceremonin liksom "var klar" och vi inte behövde tänka själva, hehe.
Nu börjar jag dessutom få smått paniiik inför den stora dagen för vi har inte sett mer än EN BILD från bröllop på Hovdala och den var på ett röd-oranget blomsterarrangemang. Vi ska inte ens ha de färgerna även om det är ett höstbröllop. Jag har frågat flera ggr här på forumet om nån har bilder från bröllop vid Hovdala men aldrig lyckats få några... Jag får panik för jag vill verkligen ha det på VÅRT SÄTT och inte komma dit och inse att de dekorerat helt annorlunda mot hur vi vill ha det etc. Usch, får ont i magen av det.
Ser fram emot att följa denna tråden och förhoppningsvis få en massa inspiration till upplägget av vigselakten och festen!