Inlägg från: LillaMy666 |Visa alla inlägg
  • LillaMy666

Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

Jag önskar verkligen att den här tråden skulle passa mig för jag och min fästman gör vad vi kan för att hitta möjligheter till en borgerlig, fin, stor vigsel. Men saken är den att vi vill vara i Sthlm, på vintern, så centralt som möjligt, och att då finna en vigselplats verkar stört omöjligt! Vi kommer vara ca 100 pers, det ska vara musik både live och inspelat och alla måste ha plats att sitta. Dessutom bör det ju finnas en ekonomiskt rimlig festlokal i närheten (men här har jag dock hittat mer och har en del förslag) Budgeten är ju knappast obegränsad heller även om jag kan tänkta mig att betala en del för en bra vigselplats, om jag bara kunde finna den. Utomhus är ju inte riktigt ett alternativ i februari! Vill att det ska vara mörkt, snö, stämningsfullt, marschaller etc.

Har nu bläddrat igenom 24 sidor i den här tråden men finner väldigt få Sthlms-brudar. Likaså har jag sökt både på Google och här på bröllopstorget efter stora, ekonomiskt rimliga, centrala vigselplatser inomhus. Still no luck!

Så OM någon har tips emottages de tacksamt. Så får jag bli en av dem som passar in här i tråden! :D 

• LillaMy666
    Kattpoet skrev 2011-04-29 11:16:06 följande:
    Ovala salen i rådhuset  is Stockholm är den för dyr?
    Har ingen aning! Googlande på vigsel i rådhuset ger verkligen inga träffar ALLS. Bara stadshuset kommer upp. Jag trodde att rådhuset bara var för små, snabba vigslar liksom på lunchen. Var hittar jag info om Ovala Salen?
  • LillaMy666
    Amejuli skrev 2011-04-29 21:53:20 följande:
    Jag är stockholmsbrud men vad männskor i den här staden menar som centralt kan ju som bekant vara ganska olika så jag undrar lite hur central du menar?
    Jag tänker mig centralt som i väldigt centralt! :) Vi har kikat på festlokal på Skeppsholmen och försöker nu hitta en vigsellokal relativt nära detta. Ursvårt! Finns ju givetvis Skeppsholmskyrkan (som ju inte är en kyrka längre) men den är vansinnigt dyr. Då vi dessutom lär få betala en del för festlokalen vill jag helst hitta ngt i 5000kr-klassen. OM det nu är möjligt.

Det är verkligen mycket svårare att hitta lokaler än jag tänkte mig! Speciellt för själva vigseln. Har anmält mig på diverse lokalbokar-sajter men de offerter jag fått handlar bara om sittande middag med kuvertavgifter på typ 1000kr. Jag behöver ju biosittning för 100 pers! Inte en sjukt dyr restaurang. :)

Verkar som de flesta borgerliga vigslar sker utomhus. Jag börjar förstå varför nu! 
  • LillaMy666
    Amejuli skrev 2011-05-01 00:14:43 följande:
    Blev lite spam här, men nu kom jag på ett förslag iaf. Har du kollat upp segelsömmarsalen på skeppsholmen. Länk:

www.skeppsholmsgarden.se/default.asp?sID=1548... 

Även om inte det är lika centralt så vill jag också tipsa om att man kan viga sig i fjärilshuset eller växthusen på haga. Jag tror det går att göra riktigt fint och kanske priset iaf kan bli lite rimligare? Särskild eftersom ni ju inte gifter er under högsäsong heller. Där kan ni ju dessutom ha både vigsel och fest (i olika växthus liksom)

Länk
    www.fjarilshuset.se/fj/Brollop_%26_Event.html:

Om ni är oroliga för hur folk ska ta sig mellan vigsel och festlokal så kan man ju också boka en buss?

Ja, det var lite av vad jag kom på iaf.

Hoppas du/ni hittar en lösning som känns bra!
    Jag gillar ditt spam!! :)

Skeppsholmsgården verkar ju alldeles strålande. Ca 300m gångväg från den tilltänkta festlokalen. Är ju nästan för bra för att va sant! Har mailat dem och längtar nu för en gångs skull till måndag så folk börjar jobba igen. *ler*

Vi har också övervägt Skansen som tydligen ska ha en del lokaler för borgerliga vigslar. Om de har någon stor nog framgår dock inte. Men har mailat dem med.

EricEricsson-hallen vore ju det ultimata för en magisk vigsel men budgeten säger bestämt nej. ;) Om man ändå hade obegränsad budget! 
  • LillaMy666
    ClaraH skrev 2011-04-30 08:43:38 följande:
    Vi ska vara på Anna Whitlook som ligger central. tPå min blogg kan du se bilder. carinpeter.blogspot.com/search/label/Festloka...

Vi kommer att vigas inonhus på scenen mest för att ha tillgång till flygeln och för att slippa oroa oss för dåligt väder. Men från början hade vi tänkt viga oss på innergården. Nu har vi istället tänkt ha brudskål och mingel där (om det funkar med vädret). Jag tror att det kan göras fint där med lyktor och maschaller. Den är ju en stor fördel att lokalen ligger inne i Stockholm, sen behöver den ju piffas upp lite. Vi valde den mycket utifrån att vi vill ta med egen mat och dryck. Jag har fler bilder om du är intresserad.
    Har kikat i din blogg nu och lokalen verkar onekligen perfekt för vigsel och fest! Inte minst p.g.a. dess adress. Får man fråga vad ni betalar? Jag har fått intrycket att Anna Whitlook är ganska dyr.
  • LillaMy666
    Amejuli skrev 2011-05-04 10:32:56 följande:
    LillaMy666: Hur gick det med din lokalval? Är nyfiken! :-P
    Jag håller på och dealar med Valvet som festlokal eftersom vi verkligen, verkligen gillar den lokalen. Men den är dyr tyvärr. Fast på något sätt måste det gå!

Det är fortfarande svårare med vigsellokal. Eftesom vi liksom bokar upp en lokal för den dagen så kan de ju inte hyra ut den till någon som vill ha hela festen. Vi får alltså betala full hyra för en hel lördag fast vi kanske bara nyttjar lokalen (oavsett vilken, gäller alla jag kontaktat) ett par timmar. Iiiiinte bra.

Fortsättning följer!
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!