Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
Vi gifter oss borgerligt i vår festlokal. Ett tag tänkte vi ha cermonien utanför festlokalen men det blir enklare med vigselakten inomhus eftersom vår vigselförrättare kommer att spela på en flygel under själva akten. Det är en vän till mig som är vigselförrättare. Hans barn kommer att spela fiol vid inmarschen och vi har valt ut en lite gladare låt att gå in till. VF:s son utbildar sig även i sång och kommer att sjunga solo. Min moster ska läsa en dikt och sen blir det ett piaono stycke av VF eller dottern (det är en otrolig musikfamilj!). Sedan blir det utmarsch också till ett annat musikstycke.
Vi har funderat ganska mycket på hur man avslutar en borgerlig vigsel. Om man är utomhus känns det inte så naturligt att gå därifrån om man inte har något ställe att gå till. Men nu gör vi så att vi marscherar ut på gården och tar brudskålen och gratulationerna där. Om det skulle regna går vi i alla fall in i ett annat rum och tar brudskålen där. Så nu känns det som att det har löst sig.Här ser ni lite mer om vigseln http://carinpeter.blogspot.com/search/label/Vigseln
Vi har nu 87 gäster, men det blir väl lite bortfall. Jag tycker inte att det är så svårt med hur det ska vara dukat, utan våra diskussioner handlar mycket om lokalen och dekoration av den. Dels hur det ska hinnas med (man hyr per timme) och dels vad vi ska göra. Vår tanke var att använda oss av fiberväv men den är tydligen inte flamsäker så vi måste kolla om man kan göra den det, annars får vi inte ha den i lokalen.
Jag kommer ha kort klänning och min dotter kommer att vara tärna. Sen har vi 5 söner som kommer att hjälpa till mycket före festen. Det som inte är löst och som jag oroar mig för lite är serveringspersonal, så om det är någon i Stockholm som har tips om det, tar jag gärna emot det.