Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

Nu har allt ställt på ända...Vi vill nog gifta oss i Karlskrona iaf, men det betyder att vi måste flytta fram datumet + att det blir besvärligare att planera...men det är nog värt det. Tror jag

• BlomAnna
    ClaraH skrev 2011-07-29 14:26:13 följande:
    Tack för tipset, men jag skulle vilja ha en på svenska, det är ändå ganska många äldre gäster på bröllopet som inte pratar engelska. Vi hade valt den perfekta (tycker jag) "Så skimrande var aldrig havet" men hon som ska läsa ville inte läsa den eftersom alla kommer att tycka att det är en sång med melodi. Och är inte hon bekväm med att läsa känner jag att vi måste hitta något annat.
    I carry your heart av EE Cummings är vacker även på svenska annars.
  • BlomAnna
    Amejuli skrev 2011-08-02 00:34:20 följande:

Wiiiii! Nu är man fru! I lördags hände det. Småkaotiskt och underbart!

ClaraH Vi valde dikten Den dagliga kärleken av Maria Wine. Den är ganska lång men betyder mycket för oss. Man kan ju välja ut de delar man tycker extra mycket om annars.

Lycka till!

Grattis!!!
  • BlomAnna
    LinaLina skrev 2011-07-29 11:58:26 följande:
    Tjoho! nu har vi bestämt datum och bokat vigsel- och festlokal i anslutning till ett slott! Så kul :D
    Vart blev det? *nyfiken*
  • BlomAnna
    Kit73 skrev 2011-08-22 09:28:31 följande:

Wiii nu är jag riktigt pirrig inför lördag!!! =)

Ååå det förstår jag.

• BlomAnna
    missidis skrev 2011-08-29 21:16:06 följande:

Vi ska oxå ha ett stort pampigt borgeligt bröllop men letar just nu efter vigsellokal.

Någon som har bra tips på fina lokaler eller ställen (inomhus vinterbröllop) i Göteborg??

Vi letar och letar men inte hittat något vi gillar :-S

Överås slott

Nääs Slott (Vänhem (tror jag den heter) är en väääääldigt fin lokal och man skulle kunna ha vigseln på den fina glasverandan och festen/middag i stora salen...Det är mitt dröm bröllop men tyvärr är prislappen för hög för oss.

Varmbadhuset 
  • BlomAnna
    missidis skrev 2011-08-29 22:08:46 följande:

Det ska jag googla på direkt

Gunnebo slott var där vi egentligen skulle vigt oss och haft efterföljande fest me´n vi blev så kära i www.rivercafe.se så vi hoppar nog Gunnebo. Vi kan ha vigseln där men tycker inte riktigt det passar sig att va först på ett 1800-tals inspirerat ställe för att sedan ha festen på ett modern ställe. Därför går ju slottsmiljöer egentligen bort... Eller är jag bara känslig som tänker så`? Kanske ingen som kommer tänka så äv gästerna?

Vi ville ha vigseln i "läppstiftet" men de tog bara emot om man hade middagen där med... och den är ju redan "bortlovad" :D

Överås var för slitet tyckte jag, nääs för långt bort och varmbadhuset blir för långt bort eftersom vi bestämt plats för fest :)

Jag fattade aldrig att ni redan bestämt festlokal Sorry
  • BlomAnna

Vi håller på och velar fram och tillbaka om vart och när vi ska gifta oss. Åter igen lutar det mot spetember i Göteborg, men då återkommer problemet VART? Vi vill ha en lokal där man kan ta med egen amt och framförallt dryck. Vi vill vigas ute men september i Göteborg kan betyda regn på tvären och storm alltså måste det gå att vigas inne i lokalen om vädrets makter inte är med oss. Hur löser vi det? jag har letat i trådar här i flera dagar man inte hittat en bra lokal ännu. HJÄLP oss!!

• BlomAnna
    Styrka skrev 2011-09-17 01:25:06 följande:
    Tipsar som vanlgt om Lundby Hembygdsgård vid Eketrägatan på Hisingen!
    Annars finns Hjuviks brygga eller vad det heter, Kallbadhuset vid Saltholmen, restaurangen vid Botaniska, eller Villa Belparc i slottskogen eller Villa Odinslund nära örgryte kyrka.
    Överås slott är ju väldigt vackert, och de har både en vacker trappa att vigas i och en vacker trädgård ifall vädret är fint! Det är inte så dyrt heller!
    Tack! Jag har hittat en lokal som passar vårt ändamål och vår budget  men nu står det att de inte tar nya festbokningar på ett tag. Sa dock ringa imorgon och kolla hur länge ett tag är.

Botaniska, Belparc och Odinslund går bort av ekonomiska själ Och ÖVerås känns för pampigt på nåt vis.

Ska kolla upp Ludnby hembygdsgård.
  • BlomAnna

Styrka: Undrar om det kan vara så att du menar varmbadhuset vid saltholmen...Kallbadhust verkar vara ett nakenbad

• BlomAnna
    Styrka skrev 2011-09-19 20:27:09 följande:
    Haha, ja, det menar jag ju såklart!

(men nudistbröllop hade kanske varit kul? )
    Haha ja det hade varit roligt att skriva Klädsel: Naken i inbjudan men det får nog vara tror jag
  • BlomAnna
    Helchem skrev 2012-07-04 21:34:08 följande:
    Hej alla!
    Har ännu inte hunnit läsa igenom alla inläggen i den här tråden men känner att den passar mig perfekt!
    Jag och min blivande man håller för fullt på med att planera för vårt stora, relativt påkostade och förhoppningsvis pampiga borgerliga bröllop.
    Vi kommer att gifta oss och ha den efterföljande festen på Säby Säteri den 31/8 2013. Så vi är ute i riktigt god tid, vilket känns skönt så att vi har tid att få allt helt perfekt!
    Ser fram emot att få och ge en massa inspiration och tips här i tråden!
    Tror att vår största utmaning kommer att få till en riktigt fin och stämmningsfull borgerlig vigsel! någon som har några bra förslag? 
    Mitt bästa förslag är att välja vgselförrättare med omsorg. De flesta vigselförrättare är så klart engagerade och gör allt för att få en stämmingsfull vigsel men man ska ju ha samma syn på vad en stämmningsfull vigsel är

Vi var väldigt kräsna och pratade med flera vigselförrättare innan vi bestämde oss.
  • BlomAnna
    Helchem skrev 2012-07-05 00:12:35 följande:
    Då har man så läst igenom hela tråden....
    Många riktigt bra tips och förslag! Tack så mycket tjejer! Fick en hel del ideer trots att de flesta inläggen var lite gamla som du påpekade moa21012

Tack för ditt tips BlomAnna! Har redan en vigselförrättare i åtanke som jag vet är riktigt bra och dessutom rolig. Aldrig fel med lite humor Han kan nog bidra en hel del också till utformningen av vigseln.....
    Har dock inte kontaktat honom ännu och jag vet inte om han fortfarnde åtar sig denna typ av uppdrag. Han vigde kompisar till min m2b för ett par år sen. Hoppas verkligen att han vill vigas oss.
    Annars kanske någon här har några bra tips på bra vigselförrättare i Stockholms området? 

Kommer att återkomma med lite fler detaljer kring vår bröllopsplanering allt eftersom den fortskrider, kanske någon kan få några bra förslag utav det.
    Om du gifter dig när det är högsäsong för bröllop så att säga kan det vara bra att vara ute i god tid när man bokar vigselförrättare. 

Jag har tipsat om Fredrick Federley som vigselförrättare många gånger och skulle välja honom om jag bodde i Stockholmsområdet
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!