Inlägg från: Margris |Visa alla inlägg
  • Margris

Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

1995 11 17: You got mail!

Magic Bride: Hehe ja det har blivit en del mailande men det är ju bara kul att kunna hjälpa till! 

• Margris

Jag måste få bubbla av mig lite :)
    Har fått hem klänningarna som jag beställt från Kina, jag är sååå nöjd! Nu känns det som att det mesta är underkontroll....

Vi ska prova menyn på långfredag och senare på kvällen ska vi ha champagne-provning med några vänner bl.a. vår toastmadame :) 

• Margris

Här kommer en bild :) Den ska dock sys upp och in lite grann men jag är såå nöjd!
    Den är köpt på DHgate.com, vad säljaren hette har jag inte i huvudet just nu men det kan jag ju ta reda på om någon är nyfiken.

• Margris

Har nu ikväll fått reda på att vår toastmadame har något stort på g inför champagneprovningen. Min syster som jag inte har pratat med om provning försasig nu ikväll;) så det blir spännande!

Junibrud: Ingångsmusik väljer vi mellan Pachebels Canon i D major eller Greensleves. Men nu har jag hittat flera nya favoriter på ett album som heter Old English Melodies med Craig Duncan :)

• Margris

SnowFairy: Vilket tjusigt ställe ni har valt :)

• Margris

Välkommen Dagny Taggart!

Det känns som att det går långsamt i planeringen just nu. Bara väntar på att det ska bli påsk och påsklov. Då ska det bokas frisör och florist. Menyn ska provas och bestämmas plus att vi ska ha en liten champagneprovning med några vänner så bråda dagar väntar :) 

• Margris

Är det någon av er som har börjat titta på hålltider för middagen och festen? Vi hade tänkte att ha vigseln kl. 16.00 men nu när jag har börjat att räkna efter så blir det inte tårta före 22 iaf. Är det sent eller? Hur ser era scheman ut för dagen/kvällen? 

• Margris
    Kit73 skrev 2011-04-10 09:58:03 följande:
    Nej inte ännu men vi gifter oss kl 15 och gissar att vi sätter oss till bords vid 17.
    Så jag gissar på tårta vid 22... middag i 4 timmar känns ganska realistiskt. Sedan byter vi lokal till kaffe och tårta...
    Är det sent med tårta 22? Spontant känns det så, undra om vi ska lägga vigseln klockan 15 ist...
  • Margris

30 minuter per rätt känns lite med tanke på att det är många som ska serveras, vin ska fyllas på, tal ska hållas. Pesonalen ska hinna plocka undan, diska och förbereda mellan rätterna också. Sedan vill vi ha in en bensträckare i programmet också :)  Så vi räknar med 45-60 min. per rätt. 

• Margris

Ja det tycker jag. En vanlig middag har man nog ätit på 30 min. men det är ju knappast en vanlig middag :)
    Sen kanske förrätten går snabbare än varmrätten. Vi  kommer att ha den serverad på bordet när vi sätter oss t.ex. så varmrätten kommer att ta längre tid med servering o.s.v.

• Margris
    Tjejen84 skrev 2011-07-04 20:39:33 följande:
    Åh jag säger samma sak, skulle hemskt gärna vilja ha dem mailade!

umeankan@hotmail.com 
    You got mail! : )
  • Margris
    Red skrev 2011-07-07 08:55:43 följande:
    Skulle du kunna maila mig också? Du gjorde det för ett tag sedan, men jag måste lyckats slarva bort mailet. Vore supersnällt!

Vi ska precis börja planera vår vigselakt, känns som att jag skall lusläsa denna tråden från början till slut Glad
    Visst kan jag det men jag behöver din mail adress.
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!