Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
VIlken TYP av musik vill du ha? (så kanske vi kan brainstorma ihop?) NÅn av de mest klassiska? Filmmusik?
Traditionell march?
Passar på att hälsa alla nytillkomna välkomna!! Verkligen roligt att höra att så många väljer borgeligt! Era bröllop låter fantastiska, vart å ett på sitt egna sätt!!!!
Höstbröllop; Mycket vackert!!!
Idag är en dag som ni alltid ska minnas
En av de största dagarna i ert liv fram tills nu
När ni vaknade imorse var ni man och kvinna
När ni somnar inatt är ni man och fru
Det är en helt ny början i livet, en resa
Med ögonblick att minnas och glädjas åt
Och även de stunder då ni inte är överens
Kommer skratten att väga upp stunder av gråt
...
Det jag också tycker är svårt det är själva bordsdekorationen på festen.
Jag har letat på internet efter tips och så vidare.
Men det är så svårt tycker jag.
Hur ska dekorationen se ut?
Hur mycket vill man dekorera?
Vad passar? Och vad passar ihop?
Det där tycker jag är svårt.
Hur har ni tänkt?
Om ni ska dekorera borden på festen?
"När kärleken kallar er, följ honom, Om än hans vägar är svåra och branta. Och när hans vingar omsluter er, låt det ske. Om än svärdet som är dolt i vingarna kan såra er. Och när han talar till er, tro honom. Om än hans röst må krossa era drömmar såsom nordanvinden ödelägger trädgårdarna.
Kärleken ger intet annat utom sig själv och tar intet utom från sig själv. Kärleken äger intet och kan ej heller ägas; Ty kärleken är allt för kärleken.
Älska varandra, men gör inte kärleken till en boja; Låt den hellre vara likt ett öppet hav mellan era själars stränder. Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare. Ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd. Sjung och dansa tillsammans och var glada. men låt var och en av er få vara ensam, Liksom strängarna på en luta är ensamma även när de vibrerar av samma musik.
Ge era hjärtan, men inte i varandras förvar. Ty endast Livets hand förmår rymma era hjärtan. Och stå vid varandras sida, men inte för nära; Ty templets pelare står åtskilda, Och eken och cypressen växer inte i varandras skugga."
Sen ska min mammas man sjunga och spela "Jag ger dig min morgon" på gitarr.
Därefter tänkte vi byta ringar, och då får VF säga följande:
Som ett tecken på er kärlek och er förening så ska ni utbyta ringar. Ringar är sedan urminnes tider en symbol för evighet och frid, för trohet och kärlek, för det som varken har början eller slut. Ni kan nu byta ringar med varandra.
Sen tänkte vi att sambons syster kan läsa en dikt, vi ska fråga henne om det.
Och slutligen, själva vigselakten, med löften. Då ska vi säga efter VF:
Jag ... vill ta dig ... och älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt.
Därefter så får vi kyssa varandra!
Nu har jag letat en massa och bl.a. hittat denna tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2709287-1.ht...
- Otroligt många bra tips! Har läst igenom hela och på sista sidan stod det att det finns en fortsättningstråd, tänkte ge mej på den också Hoppas den kan hjälpa flera!