• thean

Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?

Hej!

Min frisör ska make mig på bröllopet, men eftersom hon inte har alla krämer o puder att tillgå så ska jag fixa detta själv. Vill kosta på att köpa något bra som sitter hela dagen utan att jag blir glansig i ansiktet! =)

tips på bra hudvård? Har nog normal hy =)

Tips på bra krämer alt mineralpuder? Använder budgetvarianten av mineralpuder nu (Maybelline som är helk ok ändå)

Ska man använda primer? erfarenheter?

Bor i en lite stad så kommer få åka nån annanstans för att göra inköpen så vill gärna ha lite koll vad jag ska kolla efter!  =)

• Svar på tråden Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?
  • thean
    ninasjoholm skrev 2011-03-08 11:12:17 följande:
    Tjena!

När jag gör bröllopssminkningar använder jag alltid mig av LRs produkter. Jag tycker att dom är superbra och sminket sitter verkligen hela dagen/kvällen. Det jag brukar använda är:

Deras aloe vera serie med rengöring, dagkräm, ögonkräm.
    Deluxe primer en för ansiktet och en för ögonen - sminket sitter perfekt och ögonskuggans färger blir mer intensiva. colours foundation som är mattgörande och longlasting.

Allt sitter verkligen perfekt.

Dessa produkter, från märket LR köper man genom direktförsäljning och du kan få grejerna skickade direkt hem till dig. Du kan ju skicka ett mail till mig på nina_sjoholm@hotmail.com så ka jag hjälpa dig att hitta rätt i djungeln.

mvh nina
    Tack för tipset. Har nog aldrig hört talas om LR? =) Låter bra med aloe vera, har köpt andra märken med aloe och tyckt det varit bra för såväl barnen som mig själv.

Mer erfarenheter?

Använder man primer även under mineralsmink? (dum fråga kanske, men lika bra att fråga ändå!)
  • thean
    Solrosen1982 skrev 2011-03-08 14:20:17 följande:
    Hej!

Jag var på en sån där Make-up kurs på Make Up Store för några veckor sen. Tjejen som sminkade mig använde en foundation som var i en burk, ganska fast form. Den hette studio foundation om jag inte minns fel. Hon sa att den var jättebra om man vill att sminket ska sitta länge. Tänkte direkt på att den e ju perfekt på bröllop t.ex. Man behövde ingen primer eller concealer heller, det var typ allt-i-ett. Så det e ett tips. Kursen kostar 500 och för det får du ju smink för samma summa  
    Åh det skulle jag vilja göra! =) Fick man smink för 500 kr? Så man betalar 500 kr får en make up OCH smink? låter ju superbra! =) Kanske nåt att önska mig när jag fyller år! Make up store finns faktiskt i grannstaden (som är rätt mkt större än min lilla pluttstad!)
  • thean

Så här står det om den på Make up stores hemsida:

En mycket täckande foundation för en ”fläckfri” finish. Kan användas över hela ansiktet eller punktvis som concealer. Studio Foundation ger en lätt pudrig finish utan att se torr ut, den absorberar även överflödigt fett.

nyckelingrediens

Ricinolja: (Castor oil) Skyddar mot väder, vind och uttorkning, fuktighetsbevarande.

225 SWE

Helt ok pris tycker jag! Gillar deras produkter annars med, köper gärna deras ögonskuggor och ögonpennor! =) Dom är jättebra!

• thean

solrosen1982: Ja det verkar jättebra! Smart att boka när man är brun =) Har jag inte tänkt på! Hmm undra när vi ska åka till Stora Staden nästa gång ... =)

• thean

Var köper man MAC? =)

Jag har varit på Mary Kay party för nåt år sedan och köpte nån rengöring vill jag minnas...

Lancomes mascara gillar jag skarpt! Tycker den är skitdyr så köpes bara ibland, kanske till ett bröllop då! =) Annars är jag mkt för Make up store ... Min frisör (hon som också gör make up) gillar FACE mkt, har aldrig köpt deras grejer själv?!

Vad heter Lancomes foundation? O pris? =)

Tack för alla era svar!

ninasjoholm: Bor i kristinehamn, så närmaste större stad är Karlstad som ändå har en hel del i utbud men Örebro finns 7 mil härifrån med...

• thean

Min frisör/mejkare ska naturligtvis prova att sminka mig (och prova ut håret med) men eftersom jag ska fixa en bas själv så vill jag ha lite tips i denna "djungel" =)

Trodde alla på Make up store var make up artister? har för mig att det är deras "grej" liksom, att alla ska vara utbildade. Men det finns väl stolpskott där med som i alla yrken, tråkigt för den som råkar ut för det! På ens bröllopsdag ska ju allt vara perfekt!!!

The Body shop finns också i närliggande Stora staden, men jag har aldrig testat deras smink, är de bra? Deras lotions är ju super! =)

Gud kommer aldrig kunna välja ut nåt! =) Har ni koll på bra ansiktskrämer med? Vad använder ni? Jag har kört med budget varianter till mig själv (blir inte rik på mammapeng här inte) o sen finns det inget att välja på här i lilla staden...

Svar på tråden Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?