Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Dominikanska Republiken, osäkert i Augusti?

Det bästa om man vill åka under orkanperioden är ABC-öarna (Aruba, Bonaire och Curacao), de ligger utanför orkanbältet. Dessvärre får man nog lägga på lite  på priset då, men har man tur kan man hitta en prisvärd resa.

• Aniara4
    vår2011 skrev 2011-03-08 14:40:42 följande:
    Jag har jobbat som reseledare/guide i Dominikanska (norra sidan av ön, dit de flesta av oss svenskar reser) och du kan ha otur med vädret under hösten. Räkna med att det kommer att regna och blixtra ordentligt under en del av dagarna. Bästa tiden att resa hit (om man reser för solens skull) är november tom mars-april.
    Dock är det så mycket att se och ni kommer garanterat att få en  hel del sol så jag skulle åka om jag inte nödvändigtvis måste ligga på stranden hela tiden.
    Sen det andra med maten, VAR INTE RÄDD! Prova lokala restauranger (även om ni bokar all inclusive) där de serverar färsk hummer etc. Jag bodde där nästan 8 månader och blev inte sjuk en endaste gång (och jag åt verkligen allt).

Ha en underbar resa!
    November är ok alltså? Jag frågar för att jag brukar dras med höstdepressioner i november men vill vara hemma igen till första advent eftersom jag gillar advent (så mycket att depressionen brukar släppa då! Solig), men när vi tittade förra året fick jag intrycket att Karibien (förutom ABC-öarna då) var tveksamt då?
Svar på tråden Dominikanska Republiken, osäkert i Augusti?