När servera spettekakan... igen?!
Jag vill ha spettekaka på bröllopet! Det hör till på ett skånskt bröllop tycker jag. Vi vill ha tårta också, och har beställt en som är jättegod! Alla tycker inte om spettekaka, tex min BM och min svåger, han avskyr allt sött, medan min syster hade kunnat äta en helt själv.Jag har förstått på kaffedrickarna att man måste ha kaffe till, så om spettekakan serveras på gottebordet ställer vi fram termosar med kaffe och kanske portvin som ska vara extra gott till.
Först var vi säkra på att vi skulle servera spettekakan tillsammans med tårtan just eftersom alla inte gillar den, men nu tänker jag att den kanske "förstör" smaken på tårtan. Konditorn har ju kombinerat just de smakerna i tårtan för att de passar, om man då äter spettekaka till kanske smakerna skär sig, men jag vet såklart inte.
Man kan inte bara ha spettekaka som efterrätt eftersom en del inte äter det, så om vi väljer alternativ 2 måste vi ha glass eller annat till så att en del kan äta bara glass om de vill.
Vi kan naturligtvis vänta med den till brunchen dagen efter, men då är inte alla gäster kvar plus att vi då inte har någon på själva bröllopet som jag vill.