• Invincible

Rustika rosor?

Jag letar med ljus och lykta efter ett namn och en ungefärlig prisuppgift på de vackra, rustika rosorna som är rosa i mitten, vita ut mot kanten och liiite gröna längst ut.

Jag skulle kunna tänka mig att blandadem med lite mer klassiska, vita stora rosor, så är det någon som kan gissa lite priser och ge mig lite namn så vore jag tacksam. (Har inte bestämt mig för florist ännu)

Ranunkler var ju drömblomman, men det verkar vara helt hopplöst för ett septemberbröllop...

Tack på förhand för hjälpen!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Svar på tråden Rustika rosor?
  • Gottblåbär

Min kompis som är florist kallar dem vintage rosor. (om vi menar samma nu då) jag ska själv ha den i min bukett. Men kan kolla med henne om dom verkligen heter så eller om hon bara kallar dem de:P

• 20th century fox

Jag röstar på min favvo som är precis som du beskriver!!

Esperence rosen!

Googla rose esperence så får du se fina bilder! Den är jättestor när den slår ut och kostar runt 50-lappen i stockholm.

er är det mer gammeldags vintage rosor du vill ha tips på?

• 20th century fox
    Gottblåbär skrev 2011-03-10 08:35:00 följande:
    Min kompis som är florist kallar dem vintage rosor. (om vi menar samma nu då) jag ska själv ha den i min bukett. Men kan kolla med henne om dom verkligen heter så eller om hon bara kallar dem de:P
    finns inte direkt någon sort som heter så utan man kallar dem bara det för att kunder lättare skall förstå att de inte är vissna utan skall vara lite bruna i tonen ;)
  • Invincible

Esperance ser HELT rätt ut!
    Nu blir det ju till att googla buketter så det står härliga till.
    Fann denna som jag gillade, med liknande rosor:

• Semlorna

Älskar buskrosor! Har hittat en florist i göteborg som har mycket blommor i dom färgerna som ser lite antika ut så har lite liknande tanke.

• Invincible
    Semlorna skrev 2011-03-11 15:12:01 följande:
    Älskar buskrosor! Har hittat en florist i göteborg som har mycket blommor i dom färgerna som ser lite antika ut så har lite liknande tanke.
    Great minds think alike, eller hur var det? Glad
    Jag tycker att det gjorde hela intrycket lite gammaldags romantiskt. Som att man bara RÅKADE plocka det som blommade för dagen. Flört
  • Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 15:18:56 följande:
    Great minds think alike, eller hur var det? Glad
    Jag tycker att det gjorde hela intrycket lite gammaldags romantiskt. Som att man bara RÅKADE plocka det som blommade för dagen. Flört
    Eller hur! Jag ska ha pioner istället för stora rosor men intrycket blir rätt likt. Älskar när det sticker fram lite småblommor så det (som du skriver) nästan ser ut som en bukett från trädgården. Tycker det blir mjukare och bryter av mot dom stora, maffiga rosorna/pionerna väldigt vackert.
  • Invincible
    Semlorna skrev 2011-03-11 15:31:00 följande:
    Eller hur! Jag ska ha pioner istället för stora rosor men intrycket blir rätt likt. Älskar när det sticker fram lite småblommor så det (som du skriver) nästan ser ut som en bukett från trädgården. Tycker det blir mjukare och bryter av mot dom stora, maffiga rosorna/pionerna väldigt vackert.
    Jag ville SÅ ha pioner och/eller ranunkler, de är så väldans vackra! Men gifter man sig i september så får man bita i det sura...
Svar på tråden Rustika rosor?