• Invincible

Rustika rosor?

Jag letar med ljus och lykta efter ett namn och en ungefärlig prisuppgift på de vackra, rustika rosorna som är rosa i mitten, vita ut mot kanten och liiite gröna längst ut.

Jag skulle kunna tänka mig att blandadem med lite mer klassiska, vita stora rosor, så är det någon som kan gissa lite priser och ge mig lite namn så vore jag tacksam. (Har inte bestämt mig för florist ännu)

Ranunkler var ju drömblomman, men det verkar vara helt hopplöst för ett septemberbröllop...

Tack på förhand för hjälpen!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Svar på tråden Rustika rosor?
  • Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 15:53:42 följande:
    Jag ville SÅ ha pioner och/eller ranunkler, de är så väldans vackra! Men gifter man sig i september så får man bita i det sura...
    Great minds som sagt ;) Älskar också ranunkler. Är glad att vi valde juni så jag får pioner. Har du hittat nån bra florist förresten?
  • Invincible

Jag velar mellan en kontakt jag har via en kollega eller Floristkompaniet här i Stockholm. Tror jag kommer prata med båda och se vad som känns bäst. Jag ska bara ha buketten till mig och två små tärnbuketter + corsage, så det borde inte bli SÅ dyrt, tänker jag. Dekorationsblommor sköter de åt mig på lokalen. En sak mindre att fundera på.

• 20th century fox
    Invincible skrev 2011-03-11 14:57:30 följande:
    Esperance ser HELT rätt ut!
    Nu blir det ju till att googla buketter så det står härliga till.
    Fann denna som jag gillade, med liknande rosor:

det där är avalanche, sweet avalanche och kvistrosen tror jag heter mimi
  • Höstbröllop 2011
    Invincible skrev 2011-03-11 14:57:30 följande:
    Esperance ser HELT rätt ut!
    Nu blir det ju till att googla buketter så det står härliga till.
    Fann denna som jag gillade, med liknande rosor:

Wow vilken underbar bukett! Jag är ute efter samma stil, gammaldags romantiskt, och tycker det är jättesvårt att sätta fingret på vad för bukett jag vill ha men denna kommer nära iaf :) Vill ha den "slarvigt elegant" men absolut inte spretig.

Min dröm var en bukett med pioner och/eller ranunkler men gifter också i september så det skiter sej... Typiskt! Hade hittat såå många fina pionbuketter. Bl.a. en med smultron i, både bär och blad den var så underbar, kändes som om den var tagen direkt ur en prinsessberättelse.

Kvistrosor är något jag funderat på också och tycker väldigt mycket om det intrycket de ger. Gillar också hasselnötter som jag sett i flera buketter, tycker det blir lite samma effekt som av kvistrosor.

Hortensia är annars är blomma som jag känt som given sen jag började fundera över blommorna till bröllopet, en av mina absoluta favoritblommor, så den blir det nog oavsett vad. Brukar bli bäst att gå på det man tänkte allra först, iaf för mej :)
  • Semlorna
    Invincible skrev 2011-03-11 16:46:59 följande:
    Jag velar mellan en kontakt jag har via en kollega eller Floristkompaniet här i Stockholm. Tror jag kommer prata med båda och se vad som känns bäst. Jag ska bara ha buketten till mig och två små tärnbuketter + corsage, så det borde inte bli SÅ dyrt, tänker jag. Dekorationsblommor sköter de åt mig på lokalen. En sak mindre att fundera på.
    Jag gick på de buketter butiken normalt brukar ha. Dom har lite den stil och de färger jag gillar så jag tror det är lättare att få vad jag vill ha då. Jag kommer satsa på att förklara ungefär hur jag vill ha den men låta floristen se vad för pioner och rosor som dyker upp då för att hålla nere priset.

Låter som en bra idé att höra sig för lite!
  • Invincible

Nu är den beställd! Floristen jag valde tog bilden med buskrosorna som referens och hade precis de "rustika rosor" jag ville ha inne så jag kunde peka och välja. Hon skulle försöka hitta några med lite mer dragning åt lime-vitt till min bukett. (De varierar ju såklart en del)

Ååååh, vad jag längtar nu!

• thean
    Invincible skrev 2011-03-26 19:25:55 följande:
    Nu är den beställd! Floristen jag valde tog bilden med buskrosorna som referens och hade precis de "rustika rosor" jag ville ha inne så jag kunde peka och välja. Hon skulle försöka hitta några med lite mer dragning åt lime-vitt till min bukett. (De varierar ju såklart en del)

Ååååh, vad jag längtar nu!
    Vad kostar en liknande bukett? fick du ett kostnadsförslag? jag älskar också denna stil, men ska ha rosa/vita pioner i (favvoblommo all time!) men jag har noll koll på vad blommor kostar!?
  • Semlorna

Åh, roligt! Som jag redan skrivit är den buketten så fin!

• Invincible
    Semlorna skrev 2011-03-27 10:55:10 följande:
    Åh, roligt! Som jag redan skrivit är den buketten så fin!
    Tack, söta du! :)
    Det är konstigt att den gör mig så glad, jag som tyckte jag inte ens behövde en bukett! Hade sån tur med min florist: ärlig som bara den! När vi var klara så förklarade jag vilken typ av bukett jag tänkt mig först och fick bara ett "Nej! Det skulle vara alldeles för hårt till dig! Den här buketten känns mjuk och romantisk och helt rätt!" Riktigt charmig kvinna faktiskt.

thean: Rosorna kostar ca 30 kr/styck, lite mer ev. för buskrosorna. Så Ca 900 kr bara för blommorna till min bukett. Sen är det tärnbuketter och såklart corsage till grabbarna... Jag räknar med iallafall 4-5000 kr för hela paketet. Jag tar hellre i än blir chockad.
  • Semlorna

Blommor gör iaf mig väldigt glad! Buketten du valt är väldigt romantisk och mjuk (precis som din ring), tror den kommer bli superfin i lite andra färger som du tänkt dig. Ska sno den bilden som inspiration till min bukett.

Svar på tråden Rustika rosor?